Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ei jente som veier 53 kilo og er 159 cm lang. Har en normal kropp, ikke tykk men heller ikke veldig tynn. Men har lett for å legge på meg rundt magen, så nederste magedel buler litt ut. Har begynt å trene styrketrening (fullkroppsprogram) og intervaller 5-6 ganger i uken (styrke en dag, intervall neste dag osv), og har gjort dette i over en mnd. Jeg merker jeg er sterkere og litt "strammere", men magen buler ut enda. Tror kanskje det har noe med kostholdet mitt å gjøre, spiser stort sett det jeg vil. Ligger unna brus og godteri midt i uka, men spiser fortsatt mye usunt..

I allefall, jeg lurer på om noen kan gi tips til en bra diett på 4 uker. Skal nemlig til syden om ca en mnd og vil gjøre alt for å kunne se best mulig ut i bikinien. Derfor tror jeg en slags diett sammen med treningen hadde funket bra! Har søkt litt rundt på nett, men vil også spørre her inne om f.eks noen av dere har prøvd ut slike dietter som har fungert bra :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Er ei jente som veier 53 kilo og er 159 cm lang. Har en normal kropp, ikke tykk men heller ikke veldig tynn. Men har lett for å legge på meg rundt magen, så nederste magedel buler litt ut. Har begynt å trene styrketrening (fullkroppsprogram) og intervaller 5-6 ganger i uken (styrke en dag, intervall neste dag osv), og har gjort dette i over en mnd. Jeg merker jeg er sterkere og litt "strammere", men magen buler ut enda. Tror kanskje det har noe med kostholdet mitt å gjøre, spiser stort sett det jeg vil. Ligger unna brus og godteri midt i uka, men spiser fortsatt mye usunt..

I allefall, jeg lurer på om noen kan gi tips til en bra diett på 4 uker. Skal nemlig til syden om ca en mnd og vil gjøre alt for å kunne se best mulig ut i bikinien. Derfor tror jeg en slags diett sammen med treningen hadde funket bra! Har søkt litt rundt på nett, men vil også spørre her inne om f.eks noen av dere har prøvd ut slike dietter som har fungert bra :)

Jeg har samme vekt som deg, men er 157, og magen er mitt problemområde nr 1 :/ Har tenkt litt på Psfm, men alle sier det ikke er smart for en med min vekt..

Begge 2 veier lite, er nå sånn at du kan veie aldri så lite uten at du blir fornøyd. Rett og slett på grunn av lite muskler :)

Så tipset er nok heller å spise nok(litt i overskudd), bygge muskler og heller se smashing ut senere(nå de målene) :) Gå opp et par kg i muskler og heller få vekk fett senere! Desverre:) Løsningen vil ikke være å gå enda flere kg ned osv:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-761940
Del på andre sider

Jeg har holdt dette inni meg hele dagen (som jeg har tilbragt med å forumhore her), men her kommer det litt roidfree roidrage:

Slutt å være så kritiske til dere selv. Magen er ikke et problemområde for dere, det nekter jeg å tro, og mindre kalorier er ikke løsningen. Det er så forbanna irriterende at det er så vanskelig å forstå. Det er faktisk klin umulig å være under 160 høy og 53kg tung og være i behov av en diett. Det flertallet her inne trenger er muskler, og for å få muskler trenger man mat. Mer mat, ikke mindre mat. Om du skal bygge et hus, så sparer man da for faen ikke på plankene? Jeg mener - hva sammenlikner dere dere med? Thinspiration (takk til Dag for å ha introdusert meg til dette fenomenet)? Hva vil dere egentlig se ut som? Jeg gjentar, DERE TRENGER MUSKLER, OG FOR Å FÅ MUSKLER TRENGER DERE MAT. Ikke mindre mat. MER MAT.

Dere er helt sikkert fine alle sammen. Start fucking acting like it, og spis maten deres før jeg kommer og spiser den for dere. Sånn at jeg kan se bra ut, i det minste.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-761945
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Er bare så kjipt at bikinisesongen er som så få uker :( Hater det ordet :p

Hehe ja jeg forstår dette selv :) Jeg er gutt 173cm og veier 80kg. Jeg vet selv at jeg må sikkert ned under 70kg for å få frem det jeg "vil": Men ja, det blir til neste sommer. Jeg vil ikke bli "tynnfeit" :) Så jeg skal heller spise sunt(litt overskudd) frem til jul og så heller slanke meg rolig deretter :)

Så løsningen når man veier lite er nok heller å få mer muskler(muskler veier mer enn fett og det gjør at du ser smashing ut)! Og nei, du blir ikke bodybuilder over natten!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-761952
Del på andre sider

Jeg har holdt dette inni meg hele dagen (som jeg har tilbragt med å forumhore her), men her kommer det litt roidfree roidrage:

Slutt å være så kritiske til dere selv. Magen er ikke et problemområde for dere, det nekter jeg å tro, og mindre kalorier er ikke løsningen. Det er så forbanna irriterende at det er så vanskelig å forstå. Det er faktisk klin umulig å være under 160 høy og 53kg tung og være i behov av en diett. Det flertallet her inne trenger er muskler, og for å få muskler trenger man mat. Mer mat, ikke mindre mat. Om du skal bygge et hus, så sparer man da for faen ikke på plankene? Jeg mener - hva sammenlikner dere dere med? Thinspiration (takk til Dag for å ha introdusert meg til dette fenomenet)? Hva vil dere egentlig se ut som? Jeg gjentar, DERE TRENGER MUSKLER, OG FOR Å FÅ MUSKLER TRENGER DERE MAT. Ikke mindre mat. MER MAT.

Dere er helt sikkert fine alle sammen. Start fucking acting like it, og spis maten deres før jeg kommer og spiser den for dere. Sånn at jeg kan se bra ut, i det minste.

Haha! Du er søt da :)) Jeg gikk på veldig underskudd av kalorier i lang tid samtidig som jeg trente Holdt på med dette fra før jul og frem til for bare noen uker siden. Følte ikke at jeg fikk noen fremgang med treningen og følte meg dårlig når jeg jogga.. Pluss at jeg skeia ut i helgene :p Nå er jeg litt desp med tanke på så mye arbeid jeg har lagt i dette uten å få resultat, tenker på alle som vet jeg har trent myye i flere måneder, og hva de vil tenke når de ser jeg ikke har forandret meg noe serlig:/

Jeg har lært nå, skal man bygge muskler må man ha overskudd.. Men det hadde vert fint å bare tatt av ca 3 kilo frem mot bikinisesongen, og heller jobbet med å bygge muskler etter det..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-761955
Del på andre sider

Jeg er søtere enn denne smileyen --> :cat:, bare så det er sagt.

Du fikk ingen fremgang fordi kroppen din ikke hadde noe å lage fremgang av. Du har lagt mye arbeid i noe du kunne fått resultater av, men ikke har fått, fordi du ikke har gitt kroppen din mulighet til det. Det er dyrkjøpt lærdom, men likefullt lærdom. Det er ikke bortkastet om du faktisk lærer noe av det, men om du tviholder på tankegangen om at du må ned tre kilo, ja, da er det fullstendig bortkastet. Blås i hva andre tenker, antakeligvis tenker de ikke det du frykter uansett. Det hjelper ikke å gå ned i vekt om du ikke har muskler å vise frem under, det er virkelig sisyfos-arbeid.

Skal forresten hilse fra lillesøster på seks og si at avataren din var fin.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-761960
Del på andre sider

Jeg er søtere enn denne smileyen --> :cat:, bare så det er sagt.

Du fikk ingen fremgang fordi kroppen din ikke hadde noe å lage fremgang av. Du har lagt mye arbeid i noe du kunne fått resultater av, men ikke har fått, fordi du ikke har gitt kroppen din mulighet til det. Det er dyrkjøpt lærdom, men likefullt lærdom. Det er ikke bortkastet om du faktisk lærer noe av det, men om du tviholder på tankegangen om at du må ned tre kilo, ja, da er det fullstendig bortkastet. Blås i hva andre tenker, antakeligvis tenker de ikke det du frykter uansett. Det hjelper ikke å gå ned i vekt om du ikke har muskler å vise frem under, det er virkelig sisyfos-arbeid.

Skal forresten hilse fra lillesøster på seks og si at avataren din var fin.

Ja, det er vel sant det du sier.. :sour: Kanskje Burkini er tingen?! http://souklaye.files.wordpress.com/2009/08/burkini.jpg?w=468&h=810

Haha :) Så koselig hun synes det, kan IKKE skjønne hvorfor:p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-761975
Del på andre sider

Har aldri ment at diett skulle være en daglig greie, bare frem til sydenturen. For ja, nederste del av magen min buler ut, det er ikke tull :p men da skulle jeg iallefall fått tips om et godt kosthold som er god hjelp sammen med treningen! Og hvor mye kalorier jeg burde ha på en dag. Har aldri telt kalorier, men det burde kanskje lønne seg i og med at jeg muligens har fått i meg for lite eller for mye. For jeg vil virkelig oppnå resultatet, og da har maten du spiser mye å si, ettersom jeg har skjønt ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-761986
Del på andre sider

Med din treningsmengde vil jeg anbefale 2000-2200kcal, minst.

Først setter du proteinmengden, vil anbefale 100g protein til deg, det utgjør ca 400kcals. Da har du 1800kcals du kan fylle med karbohydrater og fett. Fett vil jeg anbefale minst 60g, altså minimum ca 600kcal i fett. Resten kan du enten fylle med karbohydrater eller mer fett, alt etter hva du trives best med. Det kan ofte være enklere å få i seg kalorier om man velger mer fett, men det er helt opp til deg. 100g fett, for eksempel, utgjør 900kcal. Da har du 900kcal i fett, 400 i protein og de resterende 700-900 i karbohydrater.

Gode proteinkilder: kjøtt av alle typer, fisk, CC og andre meieriprodukter, nøtter, egg.

Gode fettkilder: smør, avokado, fet fisk, olivenolje, avokado, oliven, egg, nøtter og frø.

Gode karbohydratkilder: potet, grove kornprodukter, havregryn, ris, frukt, grønnsaker og bær.

Forsøk å få i deg mye frukt, grønt og bær, gjerne 800g om dagen. Sliter du med å få i deg fet fisk som laks og makrell, kan du finne et fiskeolje-tilskudd. Anbefaler heller det fremfor tran :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-761999
Del på andre sider

Først setter du proteinmengden, vil anbefale 100g protein til deg, det utgjør ca 400kcals. Da har du 1800kcals du kan fylle med karbohydrater og fett. Fett vil jeg anbefale minst 60g, altså minimum ca 600kcal i fett. Resten kan du enten fylle med karbohydrater eller mer fett, alt etter hva du trives best med. Det kan ofte være enklere å få i seg kalorier om man velger mer fett, men det er helt opp til deg. 100g fett, for eksempel, utgjør 900kcal. Da har du 900kcal i fett, 400 i protein og de resterende 700-900 i karbohydrater.

Gode proteinkilder: kjøtt av alle typer, fisk, CC og andre meieriprodukter, nøtter, egg.

Gode fettkilder: smør, avokado, fet fisk, olivenolje, avokado, oliven, egg, nøtter og frø.

Gode karbohydratkilder: potet, grove kornprodukter, havregryn, ris, frukt, grønnsaker og bær.

Forsøk å få i deg mye frukt, grønt og bær, gjerne 800g om dagen. Sliter du med å få i deg fet fisk som laks og makrell, kan du finne et fiskeolje-tilskudd. Anbefaler heller det fremfor tran :)

Tusen takk for tips! :) Er omega 3 et tilskudd man burde ha i seg hver dag? Tar ingen vitaminer eller noe slags tilskudd, burde kanskje begynne med det :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-762037
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg er en av de du blir sinna på, for jeg fikk netopp et nytt program og diettforslag tilpasset meg og min kropp.. Fikk da beskjed om å spise karbs spesielt etter trtening, middag og gjerne havregryn fler dager til kveldsmat etter trening, noe helt ukjent for meg siden jeg holder meg unna karbs. jeg går heller ikke ned men måler meg i steder og det letter litt på smilebåndet. magen er lettest å trene, er værre med underkroppen til oss under 160 fordi vi eller jeg bygger fort muskler og man ser da mer større ut enn veltrent.. Men skal man virkelig spise så mye mere altså? Kan man ikke spise normalt til en viss grad og med mye proteiner og sundt, og nå målene sine?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-762046
Del på andre sider

Haha! Du er søt da :)) Jeg gikk på veldig underskudd av kalorier i lang tid samtidig som jeg trente Holdt på med dette fra før jul og frem til for bare noen uker siden. Følte ikke at jeg fikk noen fremgang med treningen og følte meg dårlig når jeg jogga.. Pluss at jeg skeia ut i helgene :p Nå er jeg litt desp med tanke på så mye arbeid jeg har lagt i dette uten å få resultat, tenker på alle som vet jeg har trent myye i flere måneder, og hva de vil tenke når de ser jeg ikke har forandret meg noe serlig:/

Jeg har lært nå, skal man bygge muskler må man ha overskudd.. Men det hadde vert fint å bare tatt av ca 3 kilo frem mot bikinisesongen, og heller jobbet med å bygge muskler etter det..

sånn har jeg holdt på også, treningen går greit så lenge jeg ikke skal bli noe innen fitness, men blir ikke kjempe mye sterkere heller akkuratt..da MÅ man vel bygge muskler som betyr mer mat.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-762053
Del på andre sider

Må si jeg er en av de du blir sinna på, for jeg fikk netopp et nytt program og diettforslag tilpasset meg og min kropp.. Fikk da beskjed om å spise karbs spesielt etter trtening, middag og gjerne havregryn fler dager til kveldsmat etter trening, noe helt ukjent for meg siden jeg holder meg unna karbs. jeg går heller ikke ned men måler meg i steder og det letter litt på smilebåndet. magen er lettest å trene, er værre med underkroppen til oss under 160 fordi vi eller jeg bygger fort muskler og man ser da mer større ut enn veltrent.. Men skal man virkelig spise så mye mere altså? Kan man ikke spise normalt til en viss grad og med mye proteiner og sundt, og nå målene sine?

Større fremfor veltrent? Jeg er 156cm og har ikke stor, men veltrent underkropp (syns jeg selv ihvertfall).

Jeg spiser forresten ca 2000 kcal pr dag og jeg veier 48 kg så tror dere trygt kan hive nedpå. Ser forresten slankere ut nå enn da jeg spiste 600 kcal til dagen.

PS: Jeg har altså gått ned i magemål etter jeg begynte å spise mer (ergo også løfte tyngre)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-762058
Del på andre sider

kan man ikke spiser mer enn 100 gram protein?? feks 200 gram protein om dagen til 52kg kroppsvekt?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-762073
Del på andre sider

Er det ikke nok å holde Kcal-inntaket på vedlikehold? Kan man bygge muskler da?

Jeg fikk mer muskler i underskudd så det ut som, for når jeg strammet var det jo mer der enn før, men nå som jeg har ligget i overskudd kan man liksom se muskler når jeg er avslappet, og jeg trenger ikke lenger å stramme magen for at den skal være flat. Men det er min erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20893-4-ukers-diett/#findComment-762074
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...