Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg lurer på om jeg har forstått dette med cardio-trening riktig når jeg skal ligge på 60-65 av makspuls under økten.

Da blir min puls på mellom 110-115 (min maxpuls er ca. 177).

Høres jo sinnsykt lite ut. Kan det være riktig?

det er riktig det, men hvorfor trene så rolig?!=)

Slik intensitet fungerer bra dersom en driver med langdistanseidrett, eller skal ha langkjøring - altså jevn/lav intensitet over lengre tid (3 timer +). Dersom du kan trener i en times tid vil du nok få mye mer framgang av å ta i litt. Slike rolige og lange økter er hovedssakelig viktig for utøvere som har en veldig stor treningsbelastning, og trener ofte. Da må hovedvekten av treningen være rolig, og de harde øktene er færre, men til gjengjeld veldig harde. Så hvordan du bør trene, intensitetsmessig, kommer veldig annpå hva du vil oppnå, og den totale treningsbelastningen du utsetter kroppen for hver uke

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20783-puls-under-cardio/#findComment-763700
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...