Gå til innhold

Styrketrening i bena senke fettprosenten i bena?


Løpedilla

Anbefalte innlegg

Mye mulig at dette er et dumt spørsmål-.. Vet jo at punktslanking ikke er mye mulig. Men jeg lurer litt fordet...: I dag tok jeg en kroppsanalyse som viste fettprosent i overkroppen på 15%, mens bena hadde hele 26% og rutte med.. (totalt kroppsfett: 19%)

Hvordan kan det være så ujevnt fordelt?

Vil styrketrening i de store muskelgruppene i bena forbrenne mer fett i bena? *grønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dessverre kan du ikke forbrenne mer fett i låra med å trene de enda hardere. Det er nokså vanlig for kvinner å ha høyere fettprosent i lårene så du er nok ikke alene her.

Disse fettmålerne er ikke helt nøyaktige heller så ikke se deg blind på de tallene du får oppgitt. Inbody maskinen angir ikke hvordan fettet fordeler seg i kroppen, vet ikke hvilken du har tatt? Noen av de andre (blant annet Tanita) har vist seg å være ganske unøyaktige.

Det sagt så er eneste måten å få lavere fettprosent i lårene på å komme lavere i fettprosent totalt. Ved å trene lårene med f.eks knebøy vil du imidlertid få strammere og mer markerte lår og det hjelper jo på det visuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok Tanita :-) Den forteller hvordan fettet fordeler seg i kroppen, men nøyaktigheten vet jeg ikke noe om :) Men tok en avansert test for 1 år tilbake, med ledninger festet til kroppen osv... Og resultatene på de andre mindre avanserte testene jeg har tatt har samsvart ganske bra med den. :-)

Ok, da får jeg bare prøve å senke den totale prosenten.. mer styrke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jeg også litt nysgjerrig på. Er jo som dere påpeker over her at man ikke kan punktslanke, og at om man øker muskelmassen og fettmassen holdes omtrent konstant vil fettprosenten synke. Men vil det da med andre ord tilsi at man må opp i en viss "størrelse"/mengde muskelmasse på feks bena, for å se brukbart markert ut? Det jeg vel egentlig prøver å spørre meg litt fram til er vel den gylne middelvei mellom å redusere fettprosenten totalt via maten blandt annet, og å legge på mer muskelmasse for å "vanne ut" fettmassen:huh: eller er det kanskje ikke så mye muskelmasse, i gram/kilo for, som skal til for å drastisk forbedre det visuelle inntrykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...