Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurte på om det kan være en god ide å kutte litt ned på karbohydratene i kostholdet selv om man skal opp i vekt? Akkurat nå spiser jeg omkring 200g om dagen. Hadde ikke tenkt å kutte ned ekstremt, men jeg tenkte at det kanskje var en positiv gevinst å kutte ned litt? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20735-kutte-ned-p%C3%A5-karbohydratene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare spis karb med god samvittighet du. Ja, man holder mer vann med karb, men det er ingen ulempe om man skal opp i vekt, driver med styrketrening eller noe. Byggere kutter karb i konk for å dra vann ut av kroppen, for så å spise en del karb slik at det trekker inn og blåser opp muskulaturen, noe som gjør at dem ser større og hardere ut på scenen. Ikke noe vits i å kutte karb, GreenTea.

Hvis du skal opp i vekt er det ikke så lurt å kutte i karbohydratene. De gir ikke like god metthetsfølelse som protein og fett, dvs. at du klarer å spise mer av de - positivt når du skal opp i vekt. Det viktigste er å finne en livsstil som passer for deg og som passer for å nå dine mål. Om du ikke liker brød, pasta, ris og poteter så trenger du selvfølgelig ikke å presse det i deg, men om du liker det så spis det for all del :) Jeg har etter et år med prøving og feiling funnet ut at et kosthold uten karbohydrater er HELT utenkelig for meg. Har null energi, blir sint, sur og aldri mett. Karbohydrater :love:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...