Gå til innhold

Ødelegger alkohol en ukes trening?


Liinn

Anbefalte innlegg

Jeg skal i 30 årsfest i morgen.

Jeg har hørt/lest at den ødelegger en ukes treningsutbytte om man drikker mange enheter alkohol?

Og jeg har vært så flink å trene i det siste at jeg er redd for å ødelegge det jeg har jobbet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Alkoholen har ikke en tilbakevirkende mega-destruktiv kraft, med mindre alkoholen i mengder er en del av din daglige diett. En og annen fest skal du ikke tenke på. Ikke la være å trene for at du skal i en bursdag (om du vil trene) å heller planlegg deg en hviledag dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholen har ikke en tilbakevirkende mega-destruktiv kraft, med mindre alkoholen i mengder er en del av din daglige diett. En og annen fest skal du ikke tenke på. Ikke la være å trene for at du skal i en bursdag (om du vil trene) å heller planlegg deg en hviledag dagen etter.

Fiiint! Da kon jeg trene i morgen også. Hører på deg jeg:joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Fiiint! Da kon jeg trene i morgen også. Hører på deg jeg:joyful:

Så må man også ta i betraktning hvem man er og hva man vil, om du er på konkurransediett og det er 2 uker til du skal stå på en scene ville jeg kanskje unngått det, men herregud. Den vanlige mann eller kvinne i gata skal ikke tenke på slik, treninga skal ikke bli et hinder for et godt liv, men et bidrag. Så en fest er ikke make it or break it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente nokså aktivt utholdenhetsidrett før. Der pleide man å si at man kunne miste en ukes trening hvis man valgte å slå¨ut håret på fest. Da regnet man at man ikke trente samme dag som festen og ikke to dager etter. Det var vel kanskje formidlet for å få oss unge utøvere til å holde litt avstand til alkohol?

Hvis man ser det fra et diettsynspunkt (dette er kun min teori. Jeg har ikke fått den bekreftet eller avkreftet), så inneholder 1 liter vodka ca 2000 kcal. Alkoholen forbrennes isteden for å forbrenne kcal fra kropp eller mat, så etter alkoholen er ferdig brent starter den normale forbrenningen av kropp og mat. Man vil altså ikke legge på seg av å drikke alkohol, men forbrenningen av kroppen vil midlertidig stoppe. Kan det ikke være slik, sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må man også ta i betraktning hvem man er og hva man vil, om du er på konkurransediett og det er 2 uker til du skal stå på en scene ville jeg kanskje unngått det, men herregud. Den vanlige mann eller kvinne i gata skal ikke tenke på slik, treninga skal ikke bli et hinder for et godt liv, men et bidrag. Så en fest er ikke make it or break it ;)

Var det ikke Coleman som tok et par shots kvelden før han skulle på scenen for å kutte litt vann da? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Var det ikke Coleman som tok et par shots kvelden før han skulle på scenen for å kutte litt vann da? :p

Størrelsen på Coleman tilsier at han tåler et par shots ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholen forbrennes isteden for å forbrenne kcal fra kropp eller mat, så etter alkoholen er ferdig brent starter den normale forbrenningen av kropp og mat. Man vil altså ikke legge på seg av å drikke alkohol, men forbrenningen av kroppen vil midlertidig stoppe. Kan det ikke være slik, sånn ca?

Ja. Leveren forbrenner alkohol til det er tomt. Så begynner den vanlige forbrenningen av kropp og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke verdens beste atleter det her. Men det er jo "konstant" snakk om hvordan fotballstjernene våre stikker ut og drikker dagen før viktige kamper. (eller dagen etter) ogsåvidere. Med deres alkoholkonsum, så skulle jo grunnformen deres vært dårligere enn folk som aldri trener.

Ellers så har vi jo vår kjære Martin Berkhan som regner seg selv som alkoholiker, og fysikken hans er jo likevel et forbilde for relativt mange her.

Ellers så var det jo en tråd her, hvor folk spurte om trening dagen derpå.. og det er vistnok ganske mange her som har perset dagen etter tidenes fyllerangel og helvetes oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...