Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

forvirret.no :p

men kanskje jeg skal ned til 1600 likevell bare for og se om jeg går ned da??

Prøv deg litt lavere siden du ikke går ned. Jeg har ikke noe erfaring med å gå ned i vekt. Sliter nok som det er med å komme opp :p

Satan...så mye. Tør jeg spørre om hvorfor? Blir man ikke lei på en måte....

Veldig lett å få ned, og metter ikke så mye :)

Faktisk er det motsat...

"Et ukokt (rått) egg gir lav biotilgjengelighet av næringsstoffer, hvor flere studier antyder et proteininntak på bare 50-60 %. Råe egg inneholder et glykoprotein som heter avidin som binder biotin, og vil hemme næringsopptaket fra råe egg. Ved å koke eller steke egget deaktiverer man avidin, og vil derfor oppnå et fullverdig opptak av protein"

http://fitnessbloggen.no/spise-ukokte-egg/

Stemmer, men er mye lettere å få ned mange egg om jeg spiser de rå, og det metter ikke noe, men stemmer at det er bedre med kokt eller stekt egg mtp å ta opp næringen :)

skulle vel tro det metter mindre fordi det har mindre effekt?

Høres lite kostnadseffektivt ut det der, Kristian! hehe... kok dem og spis mindre = oppnå samme effekt!

virker logisk for meg, samt mer økonomisk

tenkte det samme mht til den økonomiske biten!!

Annonse

alle snakker om kokt, kan man ikke lage speilegg, omelett eller eggerøre? :p

Når man lager speilegg, omelett eller eggerøre bruker man vanligvis en form for fett ved tilberedning. Kakk egg eller eggehvite i en beholder og kjør det i mikroen! Hvit "omelett" med syltetøy uten tilsatt sukker, melk og sukrin er nam!

post-36-14440824919334_thumb.jpg

Det så kanskje ikke så godt ut, men det er det faktisk. Men jeg er kanskje sær :p Det gule greiene tror jeg bare er litt eggeplomme som snek seg med da jeg kakket egg ;)

Når man lager speilegg, omelett eller eggerøre bruker man vanligvis en form for fett ved tilberedning. Kakk egg eller eggehvite i en beholder og kjør det i mikroen! Hvit "omelett" med syltetøy uten tilsatt sukker, melk og sukrin er nam!

[ATTACH=full]2666[/ATTACH]

Det så kanskje ikke så godt ut, men det er det faktisk. Men jeg er kanskje sær :p Det gule greiene tror jeg bare er litt eggeplomme som snek seg med da jeg kakket egg ;)

Tror ikke det var det at det ikke såg godt ut, men heller at tanken på eggehvite blandet med syltetøy, melk og sukrin blir helt kræsj.

ugg det der ¨verken så eller hørtest godt ut, ikke vil jeg ha det søtt heller, jeg er mer glad i det som er mer salt enn søtt... tror jeg prøver meg på steke selvom jeg må bruke litt fett... Bruker vitahjertego, om det hjelper litt?

Annonse

Hva med kaldpresset rapsolje, er ikke det ganske bra?

Den har også mye flerumettet og umettet fett noe som gjør at den ikke tåler høy varme. Men den er hakket bedre enn solsikkeolje og soyaolje.

Selv om rapsolje inneholder en del Omega-3 så er det ALA som ikke har like positive effekter som EPA og DHA som vi får fra marine fettkilder. Flerumettet fett er uansett det værste for steking uavhengig av om det er Omega-3 eller 6.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...