Gå til innhold

Går ikke ned i vekt på kaloriunderskudd.


Maddios

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en jente på 18 år, 164cm og 75kg.

Har lenge vært i kaloriunderskudd, men går ikke ned i vekt. Var på kaloriunderskudd i 20 dager og jeg gikk bare ned 0.1kg og følte meg større enn noensinne. Vil veldig ned til 64kg hvertfall innen august, er det mulig og hvordan? Trenger virkelig hjelp med kosthold for å nå målet mitt. For det meste har jeg en stillesittende hverdag så har ligget på alt mellom 1100-1600kcal per dag. Hvorfor har vektnedgangen stoppet helt? Blir utrolig frustrert! Spiser typisk egg, melk, torsk, laks, vaniljekesam, skyr, frukt, grønnsaker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook så har du en basalforbrenning på 1524 kcal per dag.

Om du har lite aktivitet i uka og du bare gjør noen småfeil på beregningene eventuellt du tar et glass melk her og der du ikke logger så skal det ikke mye til før du går ganske greit i 0. (grunner det av med at du spiser alt fra -400 av basal til 100+ av basal.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook så har du en basalforbrenning på 1524 kcal per dag.

Om du har lite aktivitet i uka og du bare gjør noen småfeil på beregningene eventuellt du tar et glass melk her og der du ikke logger så skal det ikke mye til før du går ganske greit i 0. (grunner det av med at du spiser alt fra -400 av basal til 100+ av basal.)

Logger ned absolutt alt jeg spiser og drikker så skal ikke være noe feil:) Hvor mye bør jeg få i meg per dag da? I og med at basalforbrenning er det du forbrenner når ligger helt stille i et døgn så forbrenner jeg jo mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du virkelig er så nazi, at du ligger mellom 1100 og 1600 hver dag så burde du i teorien gå ned i vekt. Kan være en del vannretensjon. Usikker på hvor lenge det varer. -500 under totalforbrenning per dag virker som et fornuftig mål.

Så ligg på rundt 1500 +- 100kcal.

Antar det er sydentur du skal på i august? Om du har mulighet så vil jeg langt heller anbefale å få inn styrketrening 3 gang i uka, da vil du muligens havne på rundt 2400-2500 i forbruk hver dag, så om du da ligger på 2000 så vil du nok bli mere fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du virkelig er så nazi, at du ligger mellom 1100 og 1600 hver dag så burde du i teorien gå ned i vekt. Kan være en del vannretensjon. Usikker på hvor lenge det varer. -500 under totalforbrenning per dag virker som et fornuftig mål.

Så ligg på rundt 1500 +- 100kcal.

Antar det er sydentur du skal på i august? Om du har mulighet så vil jeg langt heller anbefale å få inn styrketrening 3 gang i uka, da vil du muligens havne på rundt 2400-2500 i forbruk hver dag, så om du da ligger på 2000 så vil du nok bli mere fornøyd.

Ja det er sydentur:p Prøver å trene styrke 2-3 ganger i uken, men har ikke fått gjort det de siste 2-3 ukene. Kan kroppen ha gått i sparemodus eller er det bullshit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske bullshit med sparemodus. Kroppen kan "gjøre deg slappere" så du ubevisst vil bevege deg kanskje mindre om du går i underskudd.

Men ingenting kan bryte med termodynamikkens lover. Basalforbreninga di er det som kreves for at du i hele tatt kan leve. All aktivitet utover det vil øke totalforbruket ditt. Er bare som sagt veldig lett å ikke logge 100%, og kalkulatorer på nett er ikke perfekt. Men de gir en ganske god peiling. Og ligger du 500 kcal under ca forventa totalforbruk så vil du gå ned i vekt.

Dog heller tren tunge baseøvelser, og så ser du heller på midjemål og slikt som fremgang og ikke vekt. Da muskler fort veier en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...