Jump to content

Maddios

Members
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Maddios

  1. Pris kan diskuteres, bor i stavanger
  2. Selvfølgelig er det ting som kan øke effektiviteten i vektnedgangen. Det er jo en grunn til at noen går ned raskere enn andre, utenom biologiske fordeler/ulemper.
  3. Ja, nå forstår jeg. Takk skal dere ha! Vil det si at hvis jeg forbedrer kondisjonen vil kroppen bli mer effektiv i å brenne kalorier?
  4. Deer var svaret på det jeg lurte på og nå forstår jeg:D Tenkte kondisjonstrening først ville gjøre at kroppen prioriterte fettforbrenning istedet for muskelbygging, men hvis det ikke er saken ser jeg ikke vits i å trene kondisjon før styrkeøktene mine. Teller alle kalorier og ligger mellom 1300 og 1600 kalorier per dag og prøver på 150g protein, 40-60g fett og resten karbohydrater. Skal fortsette med styrketrening altså
  5. Det er en av grunnene til at jeg trener styrke, for å ikke miste så mye muskelmasse:) Jeg ligger på cirka 2g proteiner per kg kroppsvekt, så tenker ikke å øve det ihvertfall. Har lagd kaloriunderskudd og jeg trener ikke kondisjon (tenker på å legge inn en HIIT økt i uka). Mener ikke hva jeg blir best på, men hvis jeg trener kondisjon før styrkeøkten, noe som forbrenner mer kalorier enn styrketrening, vil kroppen da forbrenne kalorier mer effektivt gjennom styrkeøkten istedet for å fokusere på å bygge muskler. Beklager, ble litt tullete skrevet, men håper du forstår hva jeg mener.
  6. Takk for svar:) Er bare det jeg har lest flere steder, men mulig det som menes er at du har mer energi til å gjøre det du gjør først i økten.
  7. Som jeg allerede har sagt så mener jeg som ett dytt i tillegg til ett kaloriunderskudd. Eneste jeg lurer på er om kroppen prioriterer det som trenes først på økten som jeg har lest flere steder. Liker å trene styrke, men er ikke ute etter å bygge muskler, jeg vet det er vel veldig sjokkerende for dere, men det er en personlig preferanse. Var ikke akkurat på utkikk etter moralprekener, vil bare ha svar på spørsmålet mitt:shy: Trener forresten ikke kondisjon nå, kun styrke.
  8. Hehe, ja jeg vet det, har trent tung styrke i over 1 år. Har lest det meste her av artikler. Er ikke interessert i å bygge muskler, det er en personlig preferanse. Det jeg lurer på er det spørsmålet er, hvis jeg trener litt kondisjon før styrketrening vil kroppen da prioritere fettforbrenning?
  9. Er 164cm og veier 75kg noe som gjør meg overvektig, målet er rundt 64kg. Gjør det vel for å se og føle meg bra som de fleste andre:) Men hvis du har kostholdet i orden, kan ikke det vær et ekstra dytt? Har lest det flere steder at det du gjør i starten av økten fokuserer kroppen mest på, mener du det bare er tull? Er ikke så veldig interessert i så mye muskler, trener for å beholde det jeg har av muskelmasse.
  10. Hei, Jeg elsker styrketrening og har veldig lett for å legge på meg muskler, men det er ikke målet mitt. Målet mitt er å gå ned i vekt. Har lest at det du trener først i økten er det kroppen fokusere mest på. Så hvis jeg da trener litt kondisjon før styrkeøkten vil kroppen da prioritere forbrenning av fett istedet for bygging av muskler?
  11. Var jo bare i dette scenarioet da. Tror ikke noen tenker at noen som har bra utseendet har dårlig personlighet, men det var vel mer ett "hvis du må velge ett av de" spørsmål.
  12. 1. Ka er det viktigeste med en gutt? Humor, sjarm og utseendet:) 2. Liker dere gutter med six-pack og forferdelig personlighet eller Gutter med litt mage og fin personlighet. Dårlig personlighet gjør deg uattraktiv i mine øyne uansett hvor pen du er å se på. Så valget må bli gutter med litt mage og fin personlighet. Har mange ganger syns en person ikke var særlig fin, så ble jeg kjent med han og syns han var drit fin på grunn av bra personlighet, og omvendt. 3. første dere ser på på en gutt? Helheten egentlig: ansikt, klær og hår. Legger ikke så godt merke til kroppen med mindre det er noe veldig spesielt. 4. Ka bør gutten kunne? Holde en samtale gående, få meg til å le. Kommer ikke på noe særlig mer.
  13. Ja det er sydentur:p Prøver å trene styrke 2-3 ganger i uken, men har ikke fått gjort det de siste 2-3 ukene. Kan kroppen ha gått i sparemodus eller er det bullshit?
  14. Logger ned absolutt alt jeg spiser og drikker så skal ikke være noe feil:) Hvor mye bør jeg få i meg per dag da? I og med at basalforbrenning er det du forbrenner når ligger helt stille i et døgn så forbrenner jeg jo mer enn det.
  15. Hei, Jeg er en jente på 18 år, 164cm og 75kg. Har lenge vært i kaloriunderskudd, men går ikke ned i vekt. Var på kaloriunderskudd i 20 dager og jeg gikk bare ned 0.1kg og følte meg større enn noensinne. Vil veldig ned til 64kg hvertfall innen august, er det mulig og hvordan? Trenger virkelig hjelp med kosthold for å nå målet mitt. For det meste har jeg en stillesittende hverdag så har ligget på alt mellom 1100-1600kcal per dag. Hvorfor har vektnedgangen stoppet helt? Blir utrolig frustrert! Spiser typisk egg, melk, torsk, laks, vaniljekesam, skyr, frukt, grønnsaker etc.
  16. Tok en gang to inbody tester rett etter hverandre (2 minutters mellomrom eller noe) og den viste jeg hadde gått ned 1.5% muskelmasse og opp 1% fett, så den testen er ihvertfall ikke noe å stole på Du ser forresten utrolig bra ut!
  17. Ingen har sagt noe om å spise 800-1000kcal per dag
  18. He he, nei selvfølgelig ikke! Har tatt med aktivitet og trening i beregningen. Legger meg på cirka 1500-1600 kcal per dag
  19. og det er det jeg er verst på, tålmodighet:p men jeg får vel suck it up og holde ut. Tenker jeg legger meg på 500-700 i underskudd ved hjelp av kosthold og trening så ser jeg. Takk for hjelpen!
  20. Så hvis jeg da ligger på 500 i underskudd per dag tar det meg 150 dager å gå ned ti kilo? Eller er jeg helt ute å kjører?
  21. Takk skal du ha! Hvor mye er et greit underskudd cirka?
  22. Hei! Jeg er ei jente på snart 18 år som veier hele 70kg på mine korte 164cm. Har gått opp en 6-7kg i vekt siden sommeren og vil nå gjerne ned til cirka 60kg, men vekten er ikke så viktig. Jeg vil da som de fleste andre bli kvitt dette så fort som mulig, men lurer da på om jeg kan klare å gå ned cirka 1 kg+ i uken helt til jeg når målet mitt? Isåfall hvordan? Bør jeg starte med litt høyere kaloriinntak (teller kalorier) for så å justere dette ned ettersom jeg går ned i vekt? Planen er å ha tre fullkroppsstyrkeøkter og en kondisjonsøkt i uka. Har basalforbrenning på cirka 1500 kcal etter hva jeg har funnet ut. Vil helst nå målet mitt SENEST innen juni. Har forresten trent styrke i cirka ett år og bygger muskler svært fort, så har greit nok med muskelmasse fra før. Har også veddemål med en annen om å få synlige abs (ikke six pack) først, så vil få gir! All tips mottas med stor takk
×
×
  • Create New...