Gå til innhold

Human Flag


tipptopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Google har som oftest svaret.

Beastskills er et naturlig sted å starte når det gjelder kroppsvektsøvelser. Se denne linken:

http://www.beastskills.com/tutorials/tutorials/54

Ellers blir det vel naturlig å bli sterk både i pressing over hodet (skulderpress), og draøvelser (chins og markløft), og jobbe med kjernemusklene via sideplanke, pallof press, suitcase holds og lignende.

edit: Og YouTube, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human flag er en av de enkleste type human levera man får og, til tross for sitt utseende når den utføres, forholdsvis enkel og trene seg opp til.

Linken indigo viser er en ressursterk side, veldig mye bra å hente der! Anbefaler at du leser gjennom den.

Spørsmålet mitt er: Hvilket nivå har øvre og midtre core hos deg? Øvelser som basic sideplanker og pallof press vil ikke hjelpe deg stort om du befinner deg nivåer over dette, vi må desverre hardere til verks. Uansett så må jeg påpeke at dette er vare øvelser for å assistere deg på veien. Å lære human flag handler først og fremst om å forsøke human flag. Nevromuskulært samt teknikk. Jeg kan komme tilbake med mer detaljer her om du tenger

Forresten.. Mine egne små stuider viser at det tar alt mellom 1 til 2 mnder å lære seg den om du trener på den minst 3ganger i uken, dette fjelder menn da jeg ikke har lært noen kvinner det enda. Den kjappeste som har klart fra scratch er en 17 år gammel normalvektig gutt med sterke muskler, han brukte 3 uker. Hanbrukte 2 støtteøvelser med varierende vanskelighetsgrad og forsøk på human flag.

Skrrwvet på padde, så tar forbehold om skrivefeil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg love å prøve meg 3 ganger ukentlig fra neste uke (legger under mage/stabilitettrening). Så får vi se hvor lang tid det tar for en middels trent jente ;) Får bare håpe gymmet jeg får fra jul også har ribbevegg eller annet godt alternativ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor: Hva anser du som tid en må holde for å si at en har lært human flag? De første gangene jeg prøvde i ribbevegg klarte jeg rundt 1 sekund (nok til å få tatt noen imponerende bilder, for de som har det som motivasjon)

Kommer alt ann på, jeg syns alt fra 3 til 5 sekunder er god kontroll :) Om du allerede klarer ett sekund er jo veien dit mye kortere, da vet du akkruat hva du må trene på ;) FILM! :D

Da skal jeg love å prøve meg 3 ganger ukentlig fra neste uke (legger under mage/stabilitettrening). Så får vi se hvor lang tid det tar for en middels trent jente ;) Får bare håpe gymmet jeg får fra jul også har ribbevegg eller annet godt alternativ :D
Go for it! det er en del teknikk, mer teknikk en utholden styrke. Sørg for å få låst skuldrene og deretter jobb med magen og hoftene. Optimalt skal du kunne henge iribbeveggen med beina over bakken i en human flag posisjon - altså.. Ikke i et human flag, men beina hengende rett ned. Da har du en såkalt lock :)

Henger meg på den leonora :D

har GOOOOD tid i jula :D trening, jobb å trening å jobb... 120 mil nord for tromsø :D

Go go go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human flag hadde vært utrolig kult å mestre. Synd det ikke er en ribbevegg på gymmet der jeg trener. Får begynne treninga mot noen sekunders human flag etter jul da jeg skal trene et annet sted. Frem mot det er det chins, skulderpress og plankevarianter som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg forsøkte meg litt i går. Innen fem sekunder skjønte jeg at dette kommer til å ta sinnsykt lang tid å få til. Tror ikke det er noe poeng i å øve teknikk når jeg ikke klarer å trykke ut nederste armen i det hele tatt. Fortsette med militærpress, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...