Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ei ny pulsklokke og pulsbelte. Har sett litt rundt, men blir ikke klok på hvilken jeg burde kjøpe.

Ser etter noe minimalistisk, jo mindre jo bedre. Det beste ville vært noe ala Nike Fuelband, men det fungerer visstnok ikke helt optimalt.

Noen som er veldig fornøyde med pulsklokkene/armbånd/beltene sine? Setter stor pris på litt hjelp :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20060-pulsklokkearmb%C3%A5nd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk Polar H7 pulsbelte til jul (H7 pulssensor - Pulssensorer - Tilleggsutstyr - Produkter | Polar Norge).

Det bruker Bluetooth Smart og fungerer sammen med telefonen om man har en iPhone 4S, Samsung Galaxy S III eller nyere. Jeg er veldig fornøyd. (y) Da trenger jeg ikke gå med klokke i det hele tatt men bruker en app ( jeg bruker Polar Beat) på telefonen. Appen benytter også GPS og man kan velge å se ett kart med hvor man løper/har løpt. All info blir også automatisk syncet med en profil på polarpersonaltrainer.com . Så man kan gå inn å se på detaljerte grafer over osv. I like! :)

Beltet fungerer også sammen med en Polar pulsklokke om du ønsker å ha en klokke rundt håndleddet. :) Selv bruker jeg telefonen til å høre musikk når jeg trener så den er alltid med uansett, og da er det digg å slippe å huske pulsklokke i tillegg. Om man løper på tredemølle vil også pulsen vises der automatisk.

Appen gir forøvrig også verbale tilbakemeldinger med faste intervaller der den sier noe om snittfart, hvor langt man har løpt osv. Så man trenger ikke å kikke på skjermen hele tiden. :)

Her kan du lese en test av pulsbeltet om det er interessant - Se opp for Bluetooth Smart - Mobili.no

Jeg liker Polar RCX5 godt:D Fin å se på, praktisk i bruk og mye funksjoner(y)

Denne som er mest aktuell pr. dags dato. Har ikke sett den med egne øyne enda, men den virker å være veldig oversiktelig og ha bra med funksjoner.

Hva syntes du om dagbokfunksjonen?

Denne som er mest aktuell pr. dags dato. Har ikke sett den med egne øyne enda, men den virker å være veldig oversiktelig og ha bra med funksjoner.

Jeg har også denne.. Eneste jeg syns er negativt til nå er eksport funksjonen. Er ganske mye styr/nær umulig å eksportere treninger til f.eks Endomondo, uten masse knåling. Vil heller ha oversikten på endomondo enn på polarpersonaltrainer.com

Ellers, veldig fornøyd.. Jeg bruker den til styrketrening og sykling. Har enda ikke testet den i vann, men skal visst fungere uten problemer der også. Genialt at man kan sette opp egne profiler til forskjellige aktiviteter, og i tillegg legge inn styrkeøvelser man skal gjennomføre i løpet av en økt. :)

Annonse

Jeg er flittig bruker av dagbokfunksjonen, da mest innenfor utholdenhet. Eneste jeg skulle ønske var muligheten til å logge de ulike type treningene i forskjellige farger. Men det er jo bare pirk fra min side egentlig:p

Kjøper du GPS enheten til klokken i tillegg får du mye ekstra, absolutt verdt pengene(y)

Glem pulsklokke.

Hva skal man med det om man ikke er en eliteutøver?

Utrolig idiotisk utsagn. Pulsklokka er det absolutt beste hjelpemiddelet man har for å kontrollere at man ligger i riktig Isone, og på den måten får mest mulig effekt ut av treninga man legger ned. Løper man veldig mye (hvilket jeg gjør) er en bra pulsklokke et must have.

Utrolig idiotisk utsagn. Pulsklokka er det absolutt beste hjelpemiddelet man har for å kontrollere at man ligger i riktig Isone, og på den måten får mest mulig effekt ut av treninga man legger ned. Løper man veldig mye (hvilket jeg gjør) er en bra pulsklokke et must have.

Hvor mye løper man om man løper mye og hva er ditt mål?

Hvor mye løper man om man løper mye og hva er ditt mål?

Jeg definerer mye som 4+ i uka. Jeg løper 6 økter i uka, fordelt på 3 intervalløkter, 2 langturer og 1 halvlang økt med tempo opp mot konkurranse. Målet er å løpe birkebeinerløpet på under 1t og 30 min. En god pulsklokke er derfor kjærkommen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...