Gå til innhold

noen spørsmål, litt klaging sikkert og en hjelpende hånd.


Mrb-1

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Tar kort versjonen av historien her og.

Fikk beskjed om kreft i slutten av november, amputerte en fot midt på legge i desember, er nå i gang med trening.

Gikk ned 13-15 kilo på 7 uker etter amputeringen og har nå klart å komme meg opp i "normal" vekt igjen.

Vekten kom fort tilbake og ligger som et belte rundt magen. Er 82,5 kilo så er ikke noe krise. Men tanke er jo at jeg skal bli veldig godt trent. Så det jeg trenger litt hjelp til er kostholdet mitt. Trenings teori og min egen kropp er jeg bra på.

Trener vekter 4-6 ganger i uken. Problemet mitt er at jeg er en fråtser av et monster. Spiser ALT jeg kommer over. Drikker cola som en svamp. Så er ikke noe sjokk at jeg må ta grep!

Er utrolig dårlig på dette med mat. Så om noen kunne sette opp en dag eller 2 som eksempel på hvordan et kosthold på en som veier 82,5 som ønsker å bli kvitt litt fett, samt bygge litt muskler blir jeg veldig glad og takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med aa skrive ned alt du inntar i löpet av en dag? Saa ser du lettere hva som kan kuttes ut. Jeg vet ikke om du har unger, men hvis du har det, saa synes jeg fölgende er en god regel: "Hvis du ikke vil at barnet ditt skal spise det, ikke spis det selv" Si det til deg selv hver gang du skal spise noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv gjerne ned her hvordan en typisk dag ser ut for deg matmessig, så kan vi hjelpe deg å finne ut av hva som bør kuttes og hva du eventuelt kan erstatte det med :)

En god regel er uansett å spise ca 2 g protein og 1 g fett per kg kroppsvekt. Resten av "budsjettet" kan du fylle med carbs.

1 g prot = 4 kcal,

1 g fett = 9 kcal,

1 g karb = 4 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut brusen eller drikk Cola Light istedenfor. Det vil hjelpe mye! Bestem deg for å spise f.eks 4 store måltider eller 6 mindre måltider i løpet av en dag og IKKE spis utenom måltidene. Småspising bidrar faktisk til at du går i overskudd hvis du ikke er påpasselig med når og hva du putter i munnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...