Gå til innhold

klarer "plutselig" ikke vanlige armhevninger, men mer avanserte??!

Anbefalte innlegg

for et års tid siden, da jeg fortsatt bodde i saltimene, klarte jeg 12 armhevninger * 3, på corebarstang..

etter jeg flyttet fra salene og ut i frivektsalen, hvor fokuset fort ble på baseøvelser, har det logisk nok gått dårligere med armhevningen...

har jo ikke trent de regelmessig...

for noen uker siden prøvde jeg ut armhevninger med beina på stor ball, og ble overrasket over at jeg lett klarte 10 rep!

men, da jeg spent prøvde meg på vanlige, klarte jeg 1 1/2...

hvordan er dette mulig?

og hva skal jeg gjøre for å klare vanlige armhevninger igjen??

(jeg har prøvd ut dette flere ganger, med samme resultat alle gangene..)

Fortsetter under...

Du kjører øvelsen fra to forskjellige vinkler. Når du kjører vanlig pushups på bakkenivå bruker du magen mer aktivt enn når du kjører pushups med beina oppå en wellnessball. Den andre store forskjellen er at når du kjører med beina på ballen så bruker du mer av øvre bryst, fremfor midtre bryst som hovedsakelig bruker når du tar vanlige pushups.

Hvordan trener du ellers? Trener du noe styrke, eller går det mest i saltimer/kondisjon?

Ser du har hatt fin fremgang i baseøvelsene :-) (titta i loggboka di) Bra jobba!!! :-)

Du kjører fem øvelser, og kun en av dem går på midtre bryst. Hvis målet ditt er å bli bedre i pushups må du gjøre to ting; trene mer på pushups + kjøre flere øvelser som går på bryst (for eksempel flies). Ellers hjelper det mye med god kjernemuskulatur. Jeg kan trøste deg med at jeg var superdårlig i vanlig pushups selv, men etter at jeg begynte å kjøre pushups i slutten av hver trening siden nyttår, så har jeg økt mye i antall repetisjoner. Så fortvil ikke. Det tar litt tid, men plutselig er du der du vil være.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...