Gå til innhold

Sunn dessert


Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har noen gode forslag til sunne desserter? / sunn lørdagskos?

Jeg prøver å kutte ned på sukker og annet usunt, men når de rundt meg spiser is og sjokolade, så trenger jeg noe å erstatte det med for ikke å sprekke.

I det siste har jeg spist kesam, med banan-biter og smeltet mørk sjokolade. Med tanke på at jeg da bruker to striper 70 % sjokolade, kan jeg anse dette som en god erstattning? (så klart er det sunnere enn is, men 70 % sjokolade er jo veldig kaloriinnholdig..)

Jeg prøver å endre livsstilen min, trene mer og spise sunnere. Trenger litt veiledning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager av og til gele av funlight-saft og gelatin. Serverer med litt mager vanilijekesam.Vanlijekesam er godt til fruktsalat (div oppskåret frukt) også. Mager kesam eller skyr naturell med litt kakaopulver og sukrin (evt med litt proteinpulver også).

Ellers kan jeg anbefale bloggen til Kristine Weber (kriweb.no) - der er det masse gode desserter og kaker for oss søtmomser :-) Noen ligger under oppskrifter her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En boks mager vaniljekesam og 1 kort rad med 70%kokesjokolade blir cirka 320kcal - 100g Dreamis er cirka 200kcal. Så alt er jo relativt - det spørs egentlig hva du er ute etter! Vaniljekesam/sjokkis er jo en grei proteinrik miks som dekker sjokoladesuget mitt i alle fall :) Cottage cheese kan man gjøre mye med også - med bær, splenda(sukrin)/kanel, splenda/kakao, splenda/romessens/funlight med bærsma, litt pulverkaffe og splenda (namnam) osv!

Som dragedama sier så er det mye flotte oppskrifter på Mat til muskler og i boken hennes og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eplebåter med kanel og sukrin gold på,

appelsinskiver,

frosne bær og noen mynteblader i stavmikseren for sorbet,

legg til litt kesam mager før det stavmikses så ligner det på yoghurtis.

kesam mager og holiday dip er supert med grønnsaksstaver,

frossen skogsbærblanding med kanel på oppvarmet i en kjele med en kladd kesam eller yoghurt på blir luksusdessert

fruktsalat evt marinert i chili eller mynte

lista bare fortsetter og fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mager kesam med steviadråper engelsk toffee toppa med sukrin gold, hakka nøtter og kokosflak/kokosmasse. ny favoritt hos meg og dekker definitivt behovet for både is, kaker, godteri, chips og drit. enn så lenge....:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippet fra kriweb.no Meget god, anbefales! :-P

Mørk sjokoladekake med espresso

022.jpg

Oppskrift:

1 egg

2 eggehvitter

30g mandelmel

20g sjokoladeprotein

20g bakepro

1/2 espresso

1,5 dl skyr naturell

3 ts kakao

sukrinmelis

sukrin

en klype salt

Visp eggehvittene stive med sukrinmelis. Visp det hele egget med sukrin, ha deretter i skyr og espresso. Bland inn det tørre, visp godt og vend eggehvittene forsiktig inn på slutten. Inn i ovnen i 20-25 min på 180 grader. Den skal være litt fuktig, sett den inn i kjøleskapet så den får ‘satt seg’ – da smaker den best.

Glasur:1 eggehvitte

5 ts kakao

sukrinmelis

4 ts espresso

Knus og strø 20g salte peanøtter over til slutt – eventuelt ha litt i selve kaken også.

Innhold per kakestykke med glasur og peanøtter:

Kcal: 98

Prot: 12,4g

Karb: 2,3g

Fett: 4g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min favoritt fortiden;

"iskrem"

1-2 frosne banener (bør fryses i biter, altså; del den opp i skiver før du fryser den)

skvett melk

1-2 ss kesam

2 scoops mocca proteinpulver (evt bruker du kakao!)

rør, spis, kos deg!

kan også piffes opp medsalte nøtter, ellerpeanøttsmør! YUMYUM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...