Gå til innhold

trenings123

Medlemmer
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. trenings123

    speltmel

    Hei, Noen som vet om speltmel kan brukes som en sunnere erstatning for hvetemel?
  2. Men når det er snakk om litt mer enn til steking? Når jeg bruker det i bakst?
  3. Hva er best; mettet eller umettet fett? Er kokosolje et sunnere alternativ enn smør?
  4. Hei, hvor ofte har dere treningsfrie dager? Hvor viktig er det med treningsfrie dager? Selvfølgelig er restitusjon vikitg, men jeg ender noen ganger opp med å ikke holde telling, og så glemmer jeg å ha en dag treningsfri i uka. Er det dumt? Jeg er student og sitter på rompa hele dagen, så jeg blir så rastløs av ikke å trene.
  5. Det er nettopp det jeg lurer på, hvordan kan jeg tøye for å øke mobilitet så jeg kan ha en bedre knebøy teknikk? har du noen tøyeforslag? Jeg klarer ikke stå rett opp når jeg sitter på huk og presser knærne sammen, men det er det jeg gjerne vil klare!
  6. Hender jeg varmer opp ved å ta lettere knebøy, evt sitter på huk og presse knærne utover (?). I tilegg pleier jeg alltid å varme opp med litt jogging eller annen oppvarming, men det er mer for å få opp pulsen. Jeg tøyer hamstrings, hofteleddsbøyer, fremside lår, legger, gluteus maximus… Er ganske myk i hamstring og helt grei i de andre. Jeg tar knebøy med noen vanlige nike sko. De er en gammel model.
  7. Hei, Jeg lener meg veldig lang fremover i knebøy. Er dette dumt? Jeg ser for meg at jeg har liten fleksibilitet i noen ledd/muskler, og at det er derfor jeg er så foroverlent. Noen som har tøyetips?
  8. Helt enig! Dersom jeg skal kutte ned på alt godt så sprekker jeg jo etter en stund. Med en dag i uka har jeg noe å glede meg til:) og som du sier er det begrenset hva man orker på en dag.
  9. Tusen takk for gode svar/råd!
  10. 163 cm usikker på vekt.. rundt 60 kg Jeg vil føle meg bra. Jeg elsker å trene, men jeg spiser mye og vil ikke legge på meg. har ikke behov for å rase ned i vekt eller fettprosent, men anser det som en positiv sideeffekt ved det å trene. Er heldig med mye energi og bruker den på trening! Liker å spise usunt en dag i uken isteden for hver dag fordi det øker selvtilliten min egentlig. Det føles bra men kan hende det går imot sin hensikt? Trener nesten hver dag, men ikke alltid like hardt. Varierer fra dag til dag
  11. Jeg prøver å spise sunt, men teller ikke kalorier. Derfor er det veldig vanskelig å vite hvor mye overskudd jeg går i. Er det et must å telle kalorier for å ikke legge på seg? skal nok begrense meg litt den ene dagen etter det dere sier:) Hvis jeg skal logge et par dager av det jeg spiser: - frokost: havregryn med melk og rosiner + en banan - lunsj: en gulrot, knekkerbrød med ost eller leverpostei - mellommåltid: nøtter og en banan - middag: vegetarwok og coscos - kvelds: frukt -frokost: 2-4 knekkerbrød med ost eller makrellitomat -lunsj: et eple, hjemmelaget knekkerbrød med
  12. trenings123

    Helgekos

    Hei, Jeg spiser variert og sunt, men har en dag i uka hvor jeg spiser så og si hva jeg vil. Denne dagen er gjerne en lørdag, og da spiser jeg godt, og koser meg. Er dette veldig ødeleggende for vekta? (legger jeg på meg av dette?) Det er kanskje vanskelig å si utifra så lite informasjon, men jeg spiser sunt og ikke overdrevent mye i hverdagen. takk for svar!
  13. Tusen takk for svar, kanskje jeg må komme meg til fysio…
  14. Ja, det er venninen min som masserer meg, hun har erfaring med betennelse i hofteleddsbøyer selv. Tusen takk for svar. Da skal jeg holde meg unna løping en liten stund.
  15. Jeg kan ikke løpe? Har du noen tips til øvelser jeg kan utføre for å få opp bevegeligheten i hofteleddet? Jeg tøyer og masserer hofta ganske ofte.
×
×
  • Opprett ny...