Gå til innhold

Vondt under bulgarsk utfall - hjelp!


aninef

Anbefalte innlegg

Under utførelse av bulgarsk utfall får jeg alltid vondt i fremside lår på beinet som ligger og "hviler" på benken bak. Beinet som hviler blir like slitent som det som jobber, så her er det vel noe som ikke stemmer..:blush: Noen som har noen forslag på hva jeg gjør feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes litt merkelig ut dette ja:cautious: Hvor på låret er det du får vondt?

Får du smerter i låret når du tar lårpress også?

Du kan jo prøve å registrere vinkelen på beinet som ligger på benken, altså om kneet peker rett ned, eller om det har en unaturlig vinkel som gjør at det trigger noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgarske utfall strekker både forside lår og hofteleddsbøyerne bra, så antageligvis er du stiv i disse siden du får vondt. Prøv å bruk en massasjerulle før økta for å myke opp muskulaturen. Litt dynamisk tøying vil også kunne hjelpe på.

Sjekk også denne artikkelen for rett teknikk i bulgarske utfall og forsikre deg om at du gjør det rett:

Eirik Sandvik gir deg 4 gode grunner til å trene bulgarske utfall - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ordet "vondt" ble litt feil, fordi det kjennes mest ut som at beinet som hviler på benken jobber like mye som det som faktisk jobber. Blir like sliten som om jeg har kjørt et middels tungt sett med f.eks. beinpress. Har fått kontrollert teknikken av PT, men skal prøve meg på massasjerullen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også ganske sliten i beinet på benken, spesielt hvis det er lenge siden jeg har implementert bulgarsk utfall i programmet. Da jobber beinet ganske hardt for å holde balansen, og det er vel i tilegg et godt tegn på at du ikke bøyer overkroppen for mye framover under øvelsen! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...