Gå til innhold

MC utstyr til dame


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei !

Från en sak till en annan.... Dere som er damer :) Hvordan gick det för dere på krypkörningen? Jag går på linderud trafikkskole i oslo nu och har landvegskörning och övning på bana kvar i princip. Men jag har fallt ned 2 ggr med mc:n på banan, og de var otrolig pinlig..! har det skjett er og? Jeg er ganska nervös nu när jag ska köra bara för det...hoppas inte nerverna förstör pröven bara:S

Og jeg syns krypkörningen er de MEST vanskligeste !

Mvh ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Från en sak till en annan.... Dere som er damer :) Hvordan gick det för dere på krypkörningen? Jag går på linderud trafikkskole i oslo nu och har landvegskörning och övning på bana kvar i princip. Men jag har fallt ned 2 ggr med mc:n på banan, og de var otrolig pinlig..! har det skjett er og? Jeg er ganska nervös nu när jag ska köra bara för det...hoppas inte nerverna förstör pröven bara:S

Og jeg syns krypkörningen er de MEST vanskligeste !

Mvh ! :)

Tips er å knipe deg til sykkelen med beina og se langt frem, på den måten blir du mer stabil og en del av sykkelen - noe uvant i starten men du venner det fort til det og vil merke stor forskjell fra når en finner på å "sprelle" oppå sykkelen og ser ned for å bli mer stabil, da det ender med at en faller isteden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Props til jenter som kjører sykkel! :)

prussiluskan: alle tryner før eller senere så ikke være flau, hadde nok trynt et par ganger jeg også om jeg ikke hadde vært sterk nok i beinene til å holde igjen sykkelen. Krypkjøring er noe de aller fleste sliter med, det skal mye øving til før det sitter ordentlig!

Som Therese sier, knip beina rundt tanken og hold allitd blikket langt frem (du kjører mot der du ser (target fixation), så stirrer du rett på kjeglen så ender du som regel opp rett på den. Så må du finne ut hvor slure punktet til clutchen er, slik at du kan slure når du vil holde farten. Du kan også bruke bakbremsen for å justere litt. Læreren din burde være dyktig nok til å kunne fortelle deg dette :)

Tenk på oppkjøringen som en vanlig kjøretime, og husk varm opp i samme kjøregården som du skal kjøre opp i en time i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...