Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager om denne er starta på feil plass :)

Jeg lurer på om noen har tips til hvor jeg kan få tak i naturelle cashewnøtter i større mengder, enten via nett eller i Stavanger området. Med naturelle menes ikke røstet i olje eller tilsatt salt.

De har noen hendige 125g poser på min lokale Prix butikk, fra "System Frugt A/S", men jeg har en tendens til å tømme lageret deres så fort de får inn disse...og jeg vet "Den Lille Nøttefabrikken" også har noen poser med dette, men de koster jo blod i forhold (40,- for 175g, mot 20,- for 125g på Prix).

Så om noen vet om en plass jeg kan få kjøpt litt større mengder for en grei pris settes det stor pris på tips :)

Fortsetter under...

Skrevet
  "EspenTS skrev:
Beklager om denne er starta på feil plass :)

Jeg lurer på om noen har tips til hvor jeg kan få tak i naturelle cashewnøtter i større mengder, enten via nett eller i Stavanger området. Med naturelle menes ikke røstet i olje eller tilsatt salt.

De har noen hendige 125g poser på min lokale Prix butikk, fra "System Frugt A/S", men jeg har en tendens til å tømme lageret deres så fort de får inn disse...og jeg vet "Den Lille Nøttefabrikken" også har noen poser med dette, men de koster jo blod i forhold (40,- for 175g, mot 20,- for 125g på Prix).

Så om noen vet om en plass jeg kan få kjøpt litt større mengder for en grei pris settes det stor pris på tips :)

Jeg vet ikke hvor mange "eksotiske butikker" det er i Stavanger, men de pleier ihvertfall å selge naturelle/rå cashews, altså verken røstet eller saltet :) Jeg tror posene er på 250g eller liknende.

Skrevet

Nok av eksotiske butikker, skal ta meg en tur innom der og sjekke imorra :)

Takk for alle tipsene folkens :) Men angående netthandel, er det noe å tenke på ang. toll etc. når det gjelder å bestille matvarer fra utlandet?

Annonse

Gjest Ateacup
Skrevet
  "EspenTS skrev:
Nok av eksotiske butikker, skal ta meg en tur innom der og sjekke imorra :)

Takk for alle tipsene folkens :) Men angående netthandel, er det noe å tenke på ang. toll etc. når det gjelder å bestille matvarer fra utlandet?

Bare hold deg under 200 kroner inkluderer frakt så går det greit

Skrevet
  "Kame skrev:
jeg handla salte macademianøtter fra iherb uten at de ble konfiskert. noen matvarer er vel ulovlig å importere, står sikkert på tollvesenets sider.

Det var litt av det jeg var skeptisk til, men om andre har gode erfaringer er jo det supert :)

Og takk til alle for tipsene, ser ut som det blir nøtter på meg etterhvert ^^,

• 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...