Gå til innhold

Kaffe og trening?


Randoms

Anbefalte innlegg

Jeg drikker en kopp kaffe hver morgen. Noen som har noen innspill på hvordan dette funker med styrketrening? Bør man holde seg unna kaffe hvis man vil opp i styrke og volum? Kaffen inntas kl 8-10 og trener kl 16-17-tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaffe virker oppkvikkende og stimulerende, og forbrukes i dag av en svært svært stor del av norges befolkning,opp til flere ganger daglig. Hvorfor skulle kaffe være negativt for styrketrening? Og spesiellt om du tar det åtte timer før treninga starter?

(Sist jeg sjekket så varer jo ikke kaffe"rusen" så lenge uansett?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe før trening er bare positivt det:) jeg tar alltid et par kopper kaffe før trening som gir meg en mental boost, mer aggresivitet, mindre følelse av utmattelse og ikke minst så er koffein ett av få tilskudd som faktisk er bevist å påvirke prestasjonen så bra at den er på dopinglisten (mengen er viktig vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halveringstiden på koffein er ca 4 timer, avhengig av personen. Men har hørt noe om at koffein og kreatin ikke går så godt sammen?

Halveringstid? Trodde det mest gjaldt radioaktive isotoper ?

Koffein er jo vanndrivende, og kreatin fører til at mer vann bindes i musklene, så ved storforbruk av begge deler over laaaaang tid kan det sikkert tenkes at det kan oppstå en mulig dehydrering/lavt blodtrykk i enkelte.

(Men det er da bare å ikke drikke 15 kopper kaffe om dagen og få i deg nok vann ellers, så burde da det gå greit det og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...