Gå til innhold

Karoline er klar og ønsker hjelp!!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå holdt på med styrke og cardio en stund.

Bruker proteinpulver morgen, kveld og etter treningsøkter.

Skal nå begynne å bruke Riped burn (kapsler) fra protein fabrikken.

Tenker å ta 3 piller av dette ca 30 min før den største fettforbrenningsøkten de dagene eg trener..

Eller børr eg ta 1 morgen, 1 før trening, 1 kveld??

Har lagt treningsprogrammet eg skal følge som vedlegg.

I tillegg til dette styrkeprogrammet kommer eg til å gjøre noen morgen cardio/spinning for å øke forbrenning.

Lurer på hvor mange måltider og hvor mye jeg på spise for at jeg skal oppnå målene mine.

Målene er:

- Gå ned i vekt

- stramme opp kroppen

- mer muskler

- se veltrent ut

Setter veldig stor pris på hjelp! :)

Takk på forhånd! ;)

post-14234-14440930653767_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

RYP er et fint program og begynne med, ellers kan jeg også anbefale Starting Strenght og 5 x 5 :) Jeg ville regnet ut kaloribehovet mitt ift hvor mange dager i uka du trener, og lagt meg omtrent på vedlikehold med kaloriinntaket. Spis +- 130 g protein, 70-80 g med fett og resten av kaloriene fra karbohydrater (per dag), du kan antakelig ligge rundt 2300-2500 kcal om dagen. Tren hardt og riktig, så bør du se endringer i styrke og muskelmasse ganske raskt. Og ikke stress for mye med å gå ned i vekt til å begynne med - kanskje blir du fornøyd med resultatet du får bare ved å få litt mer muskler og redusere fettprosenten :)

EDIT: Og ikke bruk for mye tid og penger på fatburn-tilskudd, det er bortkastet. Du oppnår akkurat det samme ved enkelt å greit og spise riktig og trene bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RYP er et fint program og begynne med, ellers kan jeg også anbefale Starting Strenght og 5 x 5 :) Jeg ville regnet ut kaloribehovet mitt ift hvor mange dager i uka du trener, og lagt meg omtrent på vedlikehold med kaloriinntaket. Spis +- 130 g protein, 70-80 g med fett og resten av kaloriene fra karbohydrater (per dag), du kan antakelig ligge rundt 2300-2500 kcal om dagen. Tren hardt og riktig, så bør du se endringer i styrke og muskelmasse ganske raskt. Og ikke stress for mye med å gå ned i vekt til å begynne med - kanskje blir du fornøyd med resultatet du får bare ved å få litt mer muskler og redusere fettprosenten :)

EDIT: Og ikke bruk for mye tid og penger på fatburn-tilskudd, det er bortkastet. Du oppnår akkurat det samme ved enkelt å greit og spise riktig og trene bra :)

Det kalorigreiene syntest eg er det verste.. Har aldri fått det skikkelig til med telling og sånt...

Så eg drikker ett glass med vatn før kvart måltid

Frokost: 60-100g havregryn og 2-3dl melk toppet med litt sukrin--> havregrynsgraut + shake

Lunsj: 100g kyllingfilet, 100g wokblanding, 25g spinat

Middag: 1 kyllingfilet/150g karbonadeig, 50-100g ris, halv avokado, salat, agurk, druer, paprika, kiwi

Etter trening: shake, frukt

Kvelds: Eggerøre eller omelett 1-2 egg, 2ss melk, og litt krydder.. + liten shake

Pleier å trene tidlig på morgen ca 30 min etter frokost..

Så syntest det blir mykje med lunsj rett etter en shake.. fordi den er ganske mettande..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tilsette litt olivenolje eller kokosfett i shaken for å få mer kalorier uten så mye mer metthetsfølelse, feks :) Men det letteste for å få en oversikt over maten er å logge det inn på diett.no eller mylog.no, så ser du hva en normal dag havner på og hva som bør justeres. Kan se ut som om du spiser litt lite protein, og kanskje også litt lite fett. Men matvarene ser ellers veldig bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke slitsomt å telle kalorier i 2013.. prøv f.eks Free Calorie Counter, Diet & Exercise Journal | MyFitnessPal.com eller Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer .. Og veldig få teller kalorier hver eneste dag, man pleier bare å sjekke litt innimellom for å finne ut av hvor man ligger per dag, og hva forskjellige mengder mat inneholder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tilsette litt olivenolje eller kokosfett i shaken for å få mer kalorier uten så mye mer metthetsfølelse, feks :) Men det letteste for å få en oversikt over maten er å logge det inn på diett.no eller mylog.no, så ser du hva en normal dag havner på og hva som bør justeres. Kan se ut som om du spiser litt lite protein, og kanskje også litt lite fett. Men matvarene ser ellers veldig bra ut! :)

Har prøvd å legge inn på diett.no.. men har så tregt nett her nå at eg blir like irritert kvar gang eg prøver å føre...

Så blir til at eg berre tar sånn ca ut i fra ka som står på de forskjellige matvarene eg bruker.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slitsomt å telle kalorier i 2013.. prøv f.eks Free Calorie Counter, Diet & Exercise Journal | MyFitnessPal.com eller Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer .. Og veldig få teller kalorier hver eneste dag, man pleier bare å sjekke litt innimellom for å finne ut av hvor man ligger per dag, og hva forskjellige mengder mat inneholder ;)

Tips til apper på mobil som fungerer bra?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er veldig fornøyd med 'MyFitnessPal appen :)

Jeg har alltid slitt med å spise nok, men nå har jeg mye bedre oversikt, så om jeg ser om jeg trenger mer når dagen går mot slutten er det bare å hive i seg en proteinsmoothie eller noe annet godt :)

Omvendt også, for så vidt..

Logget inn absolutt alt over to ukers tid, men nå har jeg mer oversikt over hv maten inneholder, så jeg er ikke fullt så fanatisk lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...