Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å gå veien med PSMF og har laget meg en sånn circa-matliste, men jeg er fortsatt undrende på om jeg har gjort det rett. Jeg prøver å få så mye innblikk fra andre som jeg kan slik at jeg kan maksimere utbyttet gjennom denne perioden.

Jeg har satt opp en liste gjennom Diett.no hvor kalorier ligger totalt på 715kcal, fett på 17.75g, proteiner på 123.44g, og karbohydrater på 10.5g.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal velge av de forskjellige, ulike typene av diverse matrettene man kan velge på siden nevnt over, så om noen har innspill så må dere gjerne komme med dette! Til nå så ser da måltidene slik ut:

Frokost:

- Kyllingfilet (1200g firstprice) - 200g

- Tomat (uspesifisert, rå) - 1 stk medium str

- Sopp (rå) - 1stk

- Paprika (rå) - 1stk

Lunsj:

- Karbonadedeig (firstprice) - 150g

- Brokkoli (kokt) - 120g

- Spinat - 50g

Middag/Kvelds:

- Ytrefilet av svin - 100g

- Brokkoli (kokt) - 120g

- Spinat - 50g

Kan dette være for lite? Jeg syntes det var lite proteiner, og da lurer jeg på om ikke jeg skal eller kan legge til en drink med ON 100% Whey Gold Standard med 120kcal, 1g fett, 3g karbohydrater og 24g proteiner. Kanskje også legge til 2ss fiskeolje til frokost og middag?

Jeg vil for på forhånd takke de som tar seg tid og bry å lese og skrive innlegg her. Det kan ta tid før jeg svarer da jeg har studier å bli ferdig med.

Fortsetter under...

Jeg startet på PSMF igår (For første gang). Jeg prøver å ligge på mellom 200-250gram proteiner. Hvor mye veier du? Hvor lenge skal du gå? Du bør absolutt legge til fiskeolje (jeg bruker selolje) Siden omega3 er en essensiell fettsyre :)

Jeg startet på PSMF igår (For første gang). Jeg prøver å ligge på mellom 200-250gram proteiner. Hvor mye veier du? Hvor lenge skal du gå? Du bør absolutt legge til fiskeolje (jeg bruker selolje) Siden omega3 er en essensiell fettsyre :)

Hei, SpantaX! Jeg veier circa 72kg. Har ikke vekt her og nå, men jeg er vel en plass rundt der, også er jeg 175cm høy. Jeg tenker å gjøre det en eller to uker i påskeferien.

Hvor mye kalorier inntar du med den mengden proteiner?

istedet for å slenge på en proteinshake, hadde jeg heller plussa på litt mer kyllingfilet, så blir du litt mettere og. Hvor mye veier du? fett bør komme fra fiskeolje, ikke skip denne!

Hei, Fny! Jeg vurderer å legge på litt mer kyllingfilét, men jeg vet ikke om jeg klarer å opprettholde så stor matlyst at jeg klarer å spise mer enn det. Jeg kan dog forsøke! Vil kcal-økningen gjøre noe stort utslag på sluttresultatet?

Gjest Slettet
Hei, SpantaX! Jeg veier circa 72kg. Har ikke vekt her og nå, men jeg er vel en plass rundt der, også er jeg 175cm høy. Jeg tenker å gjøre det en eller to uker i påskeferien.

Hei, Fny! Jeg vurderer å legge på litt mer kyllingfilét, men jeg vet ikke om jeg klarer å opprettholde så stor matlyst at jeg klarer å spise mer enn det. Jeg kan dog forsøke! Vil kcal-økningen gjøre noe stort utslag på sluttresultatet?

Neinei nei! Du skal IKKE på PSMF! Bare tull! Med den vekten og din høyde, så trenger du ikke PSMF i det hele tatt. Du trenger å øke muskelmassen din! Ikke sulte deg!

Og 124g proteiner? ønsker du å veie sånn 50kg?

enig med Nitram under her... Du trenger ikke psmf. Trenger du ikke å kødde med kroppen din, så dropp det..... Psmf er ekstremt...

Annonse

Neinei nei! Du skal IKKE på PSMF! Bare tull! Med den vekten og din høyde, så trenger du ikke PSMF i det hele tatt. Du trenger å øke muskelmassen din! Ikke sulte deg!

Og 124g proteiner? ønsker du å veie sånn 50kg?

Hvorfor skal han ikke på psmf? Nå er det ikke nødvendigvis sånn at han har lyst til å være en av de største på gymmet. Jeg syns det er useriøst å skrive at han må øke muskelmassen sin. Med 175 cm og 72 kg er det ingenting som står i veien for å gå en uke eller to på psmf. Det kommer helt an på hvilken form OP har lyst på. Det er ikke alle som har lyst til å bli plugg :)

Til trådstarter:

Jeg anbefaler en uke eller to på psmf dersom du ønsker å bli kvitt et par fettprosenter. Du trenger ikke å være så ekstrem at du skal holde deg på 700-800 kcal om dagen. Mer enn 124 gram proteiner er heller ikke nødvendig slik som karen over meg skrev (med mindre du føler behov for at pisset ditt skal lukte enda verre). Jeg syns dog at du bør prøve å få i deg litt mer fett. Vær klar over at du også vil miste litt muskelmasse ved å gå på psmf.

Det du foreslår er vel strengt tatt ikke psmf lenger...

Kanskje ikke. Burde kanskje lese om det før jeg uttaler meg videre. det blir vel kanskje mer en standard lavkarbo diett. I tilfellet trekker jeg tilbake det jeg skrev og foreslår en lavkarbodiett med et lavt kaloriinntak (med hovedvekt på proteiner og fett).

PSMF for en kar som deg vil være særdeles dumt. Nå er ikke jeg eksperten her, men jeg er kun 5 cm høyere enn deg og veier 94kg(var 109kg i starten av Januar) og for meg så fungerer PSMF.

Ville anbefalt deg å legge deg på hvertfall 1700 kcal omdagen. av dette så prøv å ligge over 140g protein og 75g fett. Resten kan du fylle med karbohydrater.

Treningsprogrammet bør være ett full kroppsprogram som du kjører 3 ganger i uken. Med dette vil du fort se resultater. Ikke se på tallet på vekta, men heller i speilet og med målebånd.

Gjest Slettet
Hvorfor skal han ikke på psmf? Nå er det ikke nødvendigvis sånn at han har lyst til å være en av de største på gymmet. Jeg syns det er useriøst å skrive at han må øke muskelmassen sin. Med 175 cm og 72 kg er det ingenting som står i veien for å gå en uke eller to på psmf. Det kommer helt an på hvilken form OP har lyst på. Det er ikke alle som har lyst til å bli plugg :)

Til trådstarter:

Jeg anbefaler en uke eller to på psmf dersom du ønsker å bli kvitt et par fettprosenter. Du trenger ikke å være så ekstrem at du skal holde deg på 700-800 kcal om dagen. Mer enn 124 gram proteiner er heller ikke nødvendig slik som karen over meg skrev (med mindre du føler behov for at pisset ditt skal lukte enda verre). Jeg syns dog at du bør prøve å få i deg litt mer fett. Vær klar over at du også vil miste litt muskelmasse ved å gå på psmf. Det er o

Uansett om man ikke vil være den største eller ei, så er det uansett ikke å anbefale at normal vektige folk skal gå på PSMF, få et usunt forhold til mat, gå ned i vekt og etterhvert bli undervektig. Det skaper et usunt forhold til kosthold med at "Jaja jeg bare hiver meg på psmf".... Spis heller litt mindre enn vedlikehold da! Men for all del, ikke gå på ekstrem diett for overvektige!

Til Trådstarter, jeg anbefaler deg å høre på R093 dersom du ønsker å miste muskelmasse på diett. Være generelt slapp i påska, kanskje slite med kvalme og hodepine. Mens alle andre er ute å går på ski, er på fjellet, spiser grillmat og tar seg noen pils.

Hva med å heller ta deg litt bedre tid og ligge rundt 500kcal i underskudd av vedlikehold?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...