Gå til innhold

Vg vektklubb


Tinker bell

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på en ting.....

Har en veninne som følger vg vektklubb, av ren nyskjerrighet spurte jeg henne hvor mange kalorier hun spiste om dagen og fikk til svar at hun spiser 1300 kcal, dette er hva vektklubben har satt opp til henne men er ikke det etter hva jeg har forstått her på fb alt for lite....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt avhengig av utgangspunkt - veldig overvektige personer tåler et høyere underskudd enn andre som er ikke har flerfoldige kg å ta av.

Er hun dermed 160høy og veier 50kg er det iaf helt på tryne

Men at vg's vektklubb er noe å være kritisk mot (som igrunn alt annet) er definitivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det satt opp noen form for matplan eller er det så lenge hun holder seg rundt 1300 det er ok?

Jeg ville iaf ikke anbefalt henne å spise så lite, ja hun vil definitivt gå ned i vekt men hun vil bare ende opp med å bli en slappere, mindre versjon av slik hun er nå.

Trener hun styrketrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trener ikke annet en noen gåturer i ny og ne.. ang matplan går det vist kun ut på at hun skal veie all mat hun spiser så hun ikke overstiger 1300 kcal..

Jeg gjentar

ja hun vil definitivt gå ned i vekt men hun vil bare ende opp med å bli en slappere og mindre versjon av slik hun er nå.

Hun kan jo velge å fortsette, eller begynne å trene og spise skikkelig og faktisk oppnå det jeg mistenker hun ønsker(fordi det er jo det alle vil?) - å stramme opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tidligere vært medlem i Vektklubb, og syntes det var helt greit. Men jeg spedde på med mye informasjon fra Fitnessbloggen også da! Greia i vektklubb er at du legger inn høyde, nåværende vekt, målvekt og måldato. Hvis du legger inn en tidlig måldato vil du automatisk få tildelt 1300 kcal uavhengig av utgangspunkt (så lenge du har en BMI over 20). Venninnen din kan jo endre måldato slik at hun blir tildelt fler kalorier? Det var det jeg gjorde ihvertfall :)

Det jeg ikke likte med vektklubb var at de var veldig opptatt av statens kostråd, og svært skeptiske til høyt inntak av protein. Dette fungerer selvsagt for en gjennomsnittlig person som vil ned i vekt, men jeg skulle ønske de kunne vært litt mer "åpne" for andre tilnærminger til kosthold.

De har også menyer i vektklubb med en generell matplan for alle som har fått tildelt f. eks 1300-1600 kcal, 1600-1900 kcal osv. Jeg benyttet meg ikke av disse, siden jeg ikke likte fordelingen og typene mat noe særlig. Det så helt greit ut, og er nok relativt enkelt å følge for de fleste. Sånn sett er Vektklubb ikke så gæli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...