Gå til innhold

tilbakemelding på program


Mrb-1

Anbefalte innlegg

Hei.

Er i opptrening fasen etter en tung periode med kreft og amputasjon av en fot.

Akkurat nå er målet å komme opp på noe lunde akseptabelt styrke nivå.

Har tidligere løftet 160 i markløft, 170 i benkpress og 150 i knebøy. Programmet jeg setter opp nå er tenkt å begynne på i april, muligens mai litt avhengig av styrke framgangen nå og hvordan protesetilpassing går(amputerte i desember). På øvelsene der det står knebøy og markløft blir det mest sannsynlig en variant av dem eller en øvelse som kan erstatte dem. Er rett og slett meget vanskelig å få skikkelig bøy i amputert fot. Samt at hel løfter seg veldig mye og tidlig i løfte fasen.

Men det jeg i grunn vil er jo tilbakemelding på programmet og evt tips om øvelser som kan erstatte bøy og mark(kan godt være flere øvelser som må til).

Programmet:

mandag

Benkpress 4*4 110

skråbenk 3*12 65

hantelpress, skuldre 3*10 20

oppover roing 3*10 40

Sidehev 3*10 10

tirsdag

markløft 4*6 90

latrows3*10 60++

chins 3*2 10

Ez-curl 2*10 30++

hammer curl 2*10 10

legghev 2*20

planke rull 2*10

crunch hev 1*20

onsdag

speedbenk 9*3 60

Benkpress 5*3 85

smalbenk 3*10 60

franskpress 4*8 35

torsdag

knebøy 3*6 60 ++

cliffhanger 2*6

V-roing 3*12 50

v- nedtrekk 3*12 50

curl 2*12 25

hantel curl 2*6 15

side planke i slynge 2*12

situps 2*25

crunch hev 1*20

fredag

Bordpress 4*2 125

Benkpress 3*1 117,5

skråflyes 2*12 20

fronthev 3*15 10

foroverbøyd sidehev 3*15 10

stående militær press 3*10 40++

lørdag

Good mornings 3*10 30

pullups 2*maks

hantelroing 2*12 20

preacher curl 2*10 25

curl i tau 2*10 20

planke 2*15

skrå situps 2*20

crunch hev 1*20

Tanken er å trene dette i 5 uker, ha en ukes pause og så ta programmet på nytt men da med høyere repetisjons antall. Så en ukes pause og tilbake til litt lavere repetisjons antall og høyere vekt.

Ser for meg og øke 2.5kg/uke i alle basisøvelser gjennom hele programmet siden jeg har løftet en del tyngre før.

Sikkert noen som stusser på hvorfor biceps er trent så mye og det er rett og slett pga jeg aldri har hatt fokus på den muskelen og vil se hvordan den reagerer.

Men takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre har jeg ikke mye greie på erstatningsøvelser for mark og bøy.. Men jeg lurer på en ting: Hvorfor kjører du bare ikke fullkroppsprogram? Programmet ditt ser veldig mye ut, og enormt mange øvelser.. Også syns jeg du kunne unnet deg en til dag fri.. Med fullkropps trenger du bare å trene 3-4 ganger i uka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...