Gå til innhold

Spørsmål om pulsklokke og vektnedgang.


Jeanettehh

Anbefalte innlegg

Tok en ny makspulstest i dag, eller prøvde iallfall. Etter en gå tur i raskt tempo på 11km så kom vi til en bakke. Da hadde jeg jogget jevnt et lite stykke først, så økte jeg tempo og sprang så fort jeg orket opp bakken. Måtte gi meg etter litt stigning, heiv etter pusten og beina svei godt. Selv etter å ha ligget på 181 i puls i nesten 20 sekunder så økte den ikke mer. Så jeg kan vel trygt si at om man skal legge på 10 i pluss, så stemte den første makspuls testen jeg tok relativt godt. 190 i makspuls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok en ny makspulstest i dag, eller prøvde iallfall. Etter en gå tur i raskt tempo på 11km så kom vi til en bakke. Da hadde jeg jogget jevnt et lite stykke først, så økte jeg tempo og sprang så fort jeg orket opp bakken. Måtte gi meg etter litt stigning, heiv etter pusten og beina svei godt. Selv etter å ha ligget på 181 i puls i nesten 20 sekunder så økte den ikke mer. Så jeg kan vel trygt si at om man skal legge på 10 i pluss, så stemte den første makspuls testen jeg tok relativt godt. 190 i makspuls!

Det er vanlig å legge til 5 slag, ikke 10 ;) Det som er med test i bakke er at det krever litt list, for faren for å stivne før du har nådd makspuls er ganske stor. Derfor det anbefales litt flere drag og litt lenger varighet på dragene. Så da kan nok den tidligere testen din stemme om den ble gjort "etter boka".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...