Gå til innhold

Matplan


Anbefalte innlegg

Jeg har nå trent i ca 9 uker, men vekten blir ikke mindre. Jeg tror det har med kostholdet mitt å gjøre. Jeg har endret det litt, men må vist endre det enda mer. Derfor ber jeg om hjelp. Lurer på om noen der ute kan sette opp et fullstendig kosthold til meg. Vil helst ha med gram, klokkeslett, dager osv, men maten må være gjennomførbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå trent i ca 9 uker, men vekten blir ikke mindre. Jeg tror det har med kostholdet mitt å gjøre. Jeg har endret det litt, men må vist endre det enda mer. Derfor ber jeg om hjelp. Lurer på om noen der ute kan sette opp et fullstendig kosthold til meg. Vil helst ha med gram, klokkeslett, dager osv, men maten må være gjennomførbar.

Høyde? Vekt? Alder? Hvordan ser en typisk matdag ut nå? Hvordan trener du?

Det er nok vanskelig å få noen til å sette opp en full matplan til deg, men vi kan nok i alle fall komme med innspill på dagens.

Edit: et par interessante tråder?

Rate my diet! | Fitnessbloggen Forum

Ønsker du eller noen du kjenner gratis kostveiledning? | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 høy, veier 80 kilo. Frokost spiser jeg som regel brødskive med ett eller annet pålegg, som regel leverpostei eller skinke. Lunsj pleier jeg å spise det samme. Til middag spiser jeg det jeg får servert, men ofte fisk og kjøtt. Pleier ikke spise kveldsmat.

Jeg trener man, tir, ons, fre. Pleier å jobbe i 10-15 minutter oppvarming hver gang. Og på de forskjellige dagene trener jeg, mage, rygg, lår, rumpe og armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 høy, veier 80 kilo. Frokost spiser jeg som regel brødskive med ett eller annet pålegg, som regel leverpostei eller skinke. Lunsj pleier jeg å spise det samme. Til middag spiser jeg det jeg får servert, men ofte fisk og kjøtt. Pleier ikke spise kveldsmat.

Jeg trener man, tir, ons, fre. Pleier å jobbe i 10-15 minutter oppvarming hver gang. Og på de forskjellige dagene trener jeg, mage, rygg, lår, rumpe og armer.

- brødskive eller brødskiver? Noe å drikke ved siden av?

- til middag, hva er typisk tilbehør til kjøtt og fisk?

- mellommåltider?

- frukt og grønt?

- hva med utskeielser? I helgene og/eller ukedagene?

Kan se ut som om det ikke er et veldig proteinrikt kosthold. Enkle forslag for å øke proteinene kan være å enten spise mer pålegg til brødmåltidene (skinke, egg, cottage cheese,..) eller bytte ut et brødmåltid med for eksempel en omelett, cottage cheese/mager kesam med tilbehør eller noe mer middagsaktig?

La også til et par linker i det forrige svaret hvis du ikke så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og angående trening, hva med å trene et fullkroppsprogram (Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen er fint, du finner flere andre ved å søke litt rundt også) tre dager (mandag, onsdag, fredag) og kardio/annen trening den gjenstående?

Jeg må også anbefale deg å lese denne, litt lang, men verdt tida!

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ikke mere enn to brødskiver til frokost. Melk, juice, eller vann ved siden av.

Til middag er det som regel potet, gulrot, kålrabi.

Mellommåltider kan være en yoghurt eller en frukt/grønnsak.

Spiser kanskje en frukt om dagen.

Til nå har jeg holdt meg unna det meste av utskeielser. Har spist litt smågodt og drukket litt brus. Har vært veldig flink med å skjerpe godte inntaket. Dette er som regel lørdag jeg har spist litt av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biorytmedietten – Få bedre resultater ved å spise etter din biologiske klokke - Fitnessbloggen

Anbefaler deg å lese gjennom denne å se om dette er noe som kan passe seg.

Jeg er midt i et prosjekt nå der jeg har fulgt retningslinjene i biorytmedietten i 8 uker nå og har aldri hatt så bra fremgang.

Jeg spiser sånn ca sånn:

0630Frokost: Egg + proteinshake + frukt + en neve mandler

1100Lunsj: Havregryn + cottage cheese (eller kesam)

1600Mellommåltid: Knekkebrød med kjøttpålegg + tunfisk (eller kesam)

Før trening: Frukt + liten proteinshake + en kaffekopp

Rett etter trening: Proteinshake + en banan

Middag/kveldsmat: Kyllinkjøttdeig/kyllingfilet/karbonadedeig/ + Ris + Grønnsaker

Fettprosent har gått ned fra 19,5% til 13,5% på 8 uker nå. Jeg har presist den samme vekten (men ut ifra fettprosent og regne har jeg gått ned ca 4 kilo i rent fett)

Mengden av hvert måltid tør jeg ikke fortelle deg hva som passer til akkurat deg, jeg har fått mengde mat oppsatt av min personelige trener tilpasset meg. Andre inne på forumet her kan helt sikkert hjelpe deg med det.

Så dersom målet ditt er å redusere fettprosent, men beholde eller bygge på muskelmassen kan jeg vertfall anbefale å prøve et slikt opplegg. Da jeg selv er midt inne i det nå og ser at det fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå trent i ca 9 uker, men vekten blir ikke mindre. Jeg tror det har med kostholdet mitt å gjøre. Jeg har endret det litt, men må vist endre det enda mer. Derfor ber jeg om hjelp. Lurer på om noen der ute kan sette opp et fullstendig kosthold til meg. Vil helst ha med gram, klokkeslett, dager osv, men maten må være gjennomførbar.

Husk at vekten er en dårlig indikasjon på fremgang da muskler veier mer enn fett. Dropp vekten og bruk heller øynene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...