Gå til innhold

Rimelige PSMF-oppskrifter.


Anbefalte innlegg

Hei

Noen gode oppskrifter eller råvarer å se etter på PSMF? :)

Jeg er en tung gutt, og bør ha i meg 240g protein om dagen. Det er hardt! Jeg spiser mye sei og kyllingfilet, men begynner å gå lei av seien. I tillegg er jeg en fattig student som ikke har alt for mye penger å bruke på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hamstre inn ytrefilet hver gang det er helgetilbud på kiwi. Som regel er det mulig å få tak i hele fileter også til rundt 150 kr kg på coop og rema.

Du kan også spise endel laks og bare kutte ut omega-3 tilskuddene de dagene du spiser dette. Laks er ofte billig. Kjøper du stillehavs-villaks er det også veldig lite fett (3-4 gram). Coop pleier selge poser med 4 fileter til under 40 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Hei

Noen gode oppskrifter eller råvarer å se etter på PSMF? :)

Jeg er en tung gutt, og bør ha i meg 240g protein om dagen. Det er hardt! Jeg spiser mye sei og kyllingfilet, men begynner å gå lei av seien. I tillegg er jeg en fattig student som ikke har alt for mye penger å bruke på dette...

Tunfisk(hvis du takler det) er vel billigste alternativet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at PSMF ikke er den eneste veien for å oppnå en vektnedgang. Selv om den gir gode resualter på kort sikt vil du ofte kunne få bedre resultater på sikt av en litt mer forsiktig tilnærming.

Jepp, minner mg sev på det også. Bakgrunn: jeg har alltid hatt litt problem med vekt, og gjort litt for å gjøre noe med det, men ikke nok. Dette tilbake til barneskolen. I fjor klarte jeg endelig å bryte fri fra den dårlige samvittigheten, og spise det jeg ville. Dessverre er jeg litt for glad i wienerbrød og is ;) Nå føler jeg at jeg har psykisk overskudd til å gjøre noe med kosthold, da føles det godt å gjøre noe hardt i starten, tenker å gi meg etter et par uker, og så gå over til en mer forsiktig tilnærming! :)

En annen ting er at jeg er veldig god til å "bare" gjøre ditt eller datt. PSMF har fungert overaskende godt mot dette! :)

Hamstre inn ytrefilet hver gang det er helgetilbud på kiwi. Som regel er det mulig å få tak i hele fileter også til rundt 150 kr kg på coop og rema.

Du kan også spise endel laks og bare kutte ut omega-3 tilskuddene de dagene du spiser dette. Laks er ofte billig. Kjøper du stillehavs-villaks er det også veldig lite fett (3-4 gram). Coop pleier selge poser med 4 fileter til under 40 kr.

Ytrefilet, nam! Overvåke go' helg på kiwi, ja. Tror det er marinert kylling nå? Husker fra da jeg jobbet der at firstprice-varianten ikke var langt unna i kilospris... Burde komme meg på kiwi snart! (Trondheim, er ikke såå mange kiwier rundt omkring)

Tunfisk(hvis du takler det) er vel billigste alternativet :)

Skal prøve tunfisk. Wee, mat jeg ikke har sist før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, minner mg sev på det også. Bakgrunn: jeg har alltid hatt litt problem med vekt, og gjort litt for å gjøre noe med det, men ikke nok. Dette tilbake til barneskolen. I fjor klarte jeg endelig å bryte fri fra den dårlige samvittigheten, og spise det jeg ville. Dessverre er jeg litt for glad i wienerbrød og is ;) Nå føler jeg at jeg har psykisk overskudd til å gjøre noe med kosthold, da føles det godt å gjøre noe hardt i starten, tenker å gi meg etter et par uker, og så gå over til en mer forsiktig tilnærming! :)

Var selv overvektig hele barndommen og toppet på rundt 120 kg for 5-6 år siden så vet hva du snakker om. Brukte ganske lang tid på å komme meg ned i normalvekt, men gjennom den tiden har jeg klart å få inn mye bedre kostholdsvaner og kan nå greit ha normale utskeielser og unne meg mye god mat uten at det går feil vei igjen. Men god trening er også en viktig nøkkel her, tror ikke jeg hadde klart å holdt vekta unna igjen om det ikke var for styrketrening 3-5 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med fare for off-topic: Godt å høre det er mulig å gjøre noe med det, Oddis! :) Gleder meg til å ligge på normal-ere vekt og kunne ha et vanlig kosthold, selv om jeg nok er nødt til å kutte en del tulle-vaner jeg har lagt på meg (svele på universitet, is/wienerbrød på vei hjem fra butikken, store sjokoladeplater etc.). På den annen side, om jeg følger kalori-kalkulatoren, og spiser PSMF mat + smågodt så blir det halvkilo ++ ! 0.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Med fare for off-topic: Godt å høre det er mulig å gjøre noe med det, Oddis! :) Gleder meg til å ligge på normal-ere vekt og kunne ha et vanlig kosthold, selv om jeg nok er nødt til å kutte en del tulle-vaner jeg har lagt på meg (svele på universitet, is/wienerbrød på vei hjem fra butikken, store sjokoladeplater etc.). På den annen side, om jeg følger kalori-kalkulatoren, og spiser PSMF mat + smågodt så blir det halvkilo ++ ! 0.0

Man kan fint spise 200g sjokolade vettu.. Bare ikke hver 2.dag :) Er viktig å kose seg og! Men har man 80% "bra kosthold" ;) så går det ann 20% er litt mer usunt! Som f.eks høytider osv+ en gang i blandt! Er bare å sette regler og prøve å holde de!

Jeg er selv veldig sånn "1mnd nå til neste gang med kos". Så går det 2 uker gjerne, men jeg skeier ikke ut med flere tusen kcal :) Gjerne 300-500kcal i overskudd. Dette gjør at jeg alltid tar et lite skritt frem ihvertfall, men kunne jo selvfølgelig vært bedre. Men livet skal ikke være hardt og hatfult. Viktig med kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang du er på butikken, se etter kjøtt av all slags utgave om det er merket med kort holdbarhet og redusert pris.

Om kjøttet er på utgangsdatoen, så er det billigere OG mørere enn annet kjøtt i butikken.

Holdbarhetsdatoene er ganske strenge, så kjøttet er fint brukbart selv om det er litt over (om det er lagret korrekt)

Tror fattern fant en 700g bit med noe fint kalvekjøtt en dag her, kosta 60 kroner og var godt som bare det! (Glad jeg ble bedt på middag den dagen for å si det sånn! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant kylling på Kiwi til 70 kr/kilo og oppdaget at jeg liker tunfisk :)

Hver gang du er på butikken, se etter kjøtt av all slags utgave om det er merket med kort holdbarhet og redusert pris.

Om kjøttet er på utgangsdatoen, så er det billigere OG mørere enn annet kjøtt i butikken.

Jepp, har gjort det lenge, student ;) Litt mer begrensa hva osm kan plukkes opp på PSMF da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har gjort det lenge, student ;) Litt mer begrensa hva osm kan plukkes opp på PSMF da :/

Tja, kjøtt er kjøtt, om det er billig nok, så er det jo bare å skjære bort fett, skinn og bein :)

Kokt svineknoke fra gilde, koster 39,- kiloen tror jeg, kjøttprisen blir vel ca 50-55,- kiloen når man får skjært bort det som ikke er kjøtt.

Brokkoli etc ved siden av, så har du et fint måltid med 500g kjøtt og grønnsaker til 30-40,-.

Sabla godt, eneste minus er at kjøttet skal trekke i 2.5-3 timer på ca 85*C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

First price seifilet, ca 120 g protein for 20 kr

Har tre i fryseren, spiste 3 i forrige uke, er litt lei ;)

Tja, kjøtt er kjøtt, om det er billig nok, så er det jo bare å skjære bort fett, skinn og bein :)

Fet ligger vel også marmorert i kjøttet? Hvis ikke skal jeg på kotelett-maraton! Skjære bort skinn og bein er jeg med på :) Salt knok er herlig base for gryte, med poteter, løk og lang koketid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stordelen av kjøttet i en kotelett er faktisk yttrefilet ;)

Akkurat hvor lite fett det er i det vet jeg ikke, men jeg hadde lett spist det på PSMF.

Steking uten fett i panna og evt steking i stekeovn får jo også ut litt av fettet.

Eneste som er kjipt er at det blir så sabla mye avfall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...