Gå til innhold

Reduser inntak kcal, men spis masse....?


There13

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg har et lite problem - eller spørsmål om du vil.

Jeg - som mange andre streber etter å gå ned i fettprosent og få økt muskelmasse. Vi blir fortalt at vi må redusere inntak kcal for å redusere fettprosenten, men for å øke muskelmassen så må vi spise masse. Selv har jeg valgt å spise så mye jeg klarer i løpet av en dag siden jeg spiste alt for lite kcal før - men kommer jeg da til å få en lavere fettprosent? "Prøv å spise litt mindre enn planlagt – hver dag. Et moderat energiunderskudd er mest effektivt for fettprosenten." om jeg gjør dette kommer jeg absolutt ikke til å få i meg nok mat hver dag.

Jeg har aldri brydd meg om å telle kaloriene mine, for da blir jeg fort fanatisk og alt dette sunne blir da usunt.

Noen som har noen tips å dele? Hvordan spiser jeg masse men alikavel gå ned i fettprosent? er det mulig?

Og en annen ting - hva er greia med karbs... liker vi det - eller ikke? hvor mye karbs er FOR mye??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener ganske mye allerede, så tror ikke jeg skal øke det noe særlig :) men hadde vært en ide hadde jeg trent lite!

ja du sier noe, men jeg kvier meg for det altså.. ikke bare er det stress, men jeg tror det kommer til å gå til huet på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hva du gjør det til. Jeg trodde det ble veldig hysteri å skulle veie maten min, men når jeg først har gjort det en stund, så lærer jeg meg sånn ca hva ting inneholder og sånt. Du kan for eks spise masse agurk før det blir for mye kcal. Siden du spurte om å redusere kcal, men spis masse. Grønnsaker kan en for eks aldri spise for mye av. Nesten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du rent kan du spise betydelig mye mer enn hvis du spiser junk. Få proteinene dine fra rent kjøtt, fisk, fugl, egg og meieriprodukter (her finner du nok en del bra fett også hvis du ikke bruker magervariantene) , karbohydratene dine fra frukt, hvit ris og potet, og vitaminer, mineraler og fiber fra tonnevis med grønnsaker. Grønnsaker inneholder generelt lite kcal, fyller du halve tallerkenen med grønnsaker og resten med proteinkilde og karbokilde kan jeg nesten garantere at du ikke får i deg for mye av hverken det ene eller det andre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...