Gå til innhold

Nakkesmerter/hodepine?


hweronica

Anbefalte innlegg

Vil påstå dette faller inn under "helse", derfor ble det her;)

På mandag var jeg på trening, første øvelse er alltid knebøy. Rett etter første sett fikk jeg en massiv pulserende smerte i hodet som strakte seg nedover høyre side av nakken og ut mot skuldra. Greit, tenkte jeg, kan jo være tilfeldig, ettersom det gikk i løpet av sett nr 2. Men, så skjedde det igjen idag. Bortsett fra at idag var det MYE verre! Det startet på samme plass, men så bredde det seg bare utover hele hodet på en måte, så jeg måtte bare avbryte hele økta da jeg ble svimmel og skalv :eek:

Hva i alledager er det som skjed med hodet/nakken min?! :p Løfter ikke noe særlig tungt enda (40kg), brukte til og med den der puta for å prøve å avlaste nakken litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det var ikke mye respons, hehe:p Jeg var til legen og han mente det var betennelse i nakkemuskulaturen ("stressnakke") så jeg ble sykmeldt over helgen og fikk voltaren. Var på trening igjen i går, og da hadde jeg ingen smerter:) Mest sannsynlig har jeg hadd feil hodestilling/stanga for langt opp på nakken. Tenkte å dra til naprapat om det skjer igjen(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke mye respons, hehe:p Jeg var til legen og han mente det var betennelse i nakkemuskulaturen ("stressnakke") så jeg ble sykmeldt over helgen og fikk voltaren. Var på trening igjen i går, og da hadde jeg ingen smerter:) Mest sannsynlig har jeg hadd feil hodestilling/stanga for langt opp på nakken. Tenkte å dra til naprapat om det skjer igjen(y)

Hei! jeg vil på det sterkeste anbefale deg å dra til en naprapat, for det er som legen din sier, mest sannsynlig en "stressnakke" og dette vil en naprapat kunne hjelpe deg med :) Snakker av egen erfaring! Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en nerve som kommer i klem slik du beskriver det hvis det er en skarp, brå smerte. Når du gjør knebøy med stanga på nakken kan den presse på en haug med nerver som går fra nakken, via skuldra og ut i armen. (Alle nervene i armen egentlig) Mange sliter med hodepine og stive muskler som igjen forverrer dette videre. Å bære sekk eller vektstang på nakken kan utløse hodepine og nakke/muskelsmerter. Jeg har alltid slitt med dette. Vil anbefale deg å strekke ut øvre del av trapezius og forøvrig annen nakkemuskulatur, men også som sagt over, i tillegg se en kiropraktor eller naprapat. Det er mulig de kan behandle triggerpunkter eller bånd som har oppstått, fortelle deg hva du kan gjøre for å forbedre dette, og evt justere noen virvler som muligens kan behøve litt veiledning, hvis du ønsker det;)

Et tiltak jeg har gjort er å flytte stanga litt bakover når jeg gjør knebøy, og selv om andre kan synes jeg er en pingle så legger jeg på skumpad hvis det er over 40kg. Rett og slett for at jeg ikke vil ende opp med en heidundranes hodepine og stive nakkemuskler hvis jeg skulle ha lagt stanga på feil sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...