Gå til innhold

Trenger hjelp med treningsprogram.

BenedikteO

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 18 år, er 167 cm høy o veier nå 51,3 kg. Jeg er ute etter og få stor muskel vekst men også gå litt ned i vekt rundt magen og på sidene. Målet mitt er ikke noen spesielle kilo, men er ute etter store og markerte muskler på hele kroppen. Trener ikke på noen treningssentre, drives med hjemme trening. Så ser nå etter 7 måneder med trening at det ikke alltid er like lett uten alt av apparater ol. Eneste av trenings utstyr har er ett manualsett.

Sånne er jeg ute etter ett program som passer meg, som er for meg og som får meg dit jeg vil. Kostholdet mitt er jeg sikker på, består av mye frukt, fiber, proteiner og alt det viktige for og også kunne gå ned i vekt. Men blir glad for kosthold tips også!

Håper på svar, ønsker mer fremgang nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger definitivt IKKE gå ned i vekt. Jeg har vært på samme vekt selv, og er noen cm lavere enn deg, og du har ingenting å hente ved å gå ned i vekt. Vekten din er allerede veldig lav. Tren tung styrketrening, tør å spise nok og så kan jeg love deg at du ser forandringer på kroppen hvis du har et sunt kosthold og trener ordentlig. Med styrketrening har man muligheten til å forme kroppen som man vil, og det er MYE bedre med en sterk kropp. Ikke tenk på vekta. Kast vekta faktisk, for det er ikke den som skal bestemme hvordan du skal ha det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veier nesten 15 kg mindre enn meg på samme høyde (jeg er langt ifra feit), og vil gå ned? Svaret er NEI.

Det du kjenner som er "til overs" rundt magen og på sidene er ikke fett. Det er hud. Og huden trenger muskler å strekke seg rundt. Sier meg veldig enig med frøken Lean over her, det du trenger er tuung styrke og masse mat!

Kan du skrive opp hva du spiser iløpet av en dag?

Du kan fint trene styrke hjemme, både med manualer og kroppsvektøvelser. Hvor mye veier manualene dine?

Ser forresten at du også bor på Sortland, er det noen spesiell grunn til at du ikke trener på treningssenteret der? Da har du ihvertfall tilgang på mange flere manualer og frivekter enn du har hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeanMachine og Melis1988: jeg synes på ingen ,åtte jeg er feit, og følger ikke vekta. Men hva jeg ser i spele, er ikke ute etter og søke mer fler kilo eller slanke meg på noen måte, men ønsker 6 pack og har for mye fettprosent på magen til det ennå, for når jeg strammer har jeg nesten 4 pack, haha. Men ønsker og ha det til vanlig, ikke kun ba når jeg flekser.

Spise veldig mye mat, mye sunt. Jeg har ett manual sett som veier 8kilo tilsammen, og "håndtakene" veier bare 1 kg hver. Så det er ikke så veldig tungt, men ser ikke og kunne kjøpe tyngre vekter enda.

På en dag spiser jeg va 6-7 ganger om dagen. Kan skrive hva jeg har spist idag.

Frokost: 3 grove knekkebrød med prim (4% fett utgaven), en kaffekopp og 1 eple.

Lunsj: 2 grove knekkebrød med prim som åver og med salami med majones og agurk på. Samt 1 glass frokost juice, 1 eple og 1 banan.

Mellommåltid: skyr yoghurt og mango.

Middag: kyllingfilet med salat til og fullkornsris samt vann til drikke.

Mellommåltid: 1 eple, grønn te, druer og proteinshake (trente 1 time etter middag)

Regner med kveldsmat blir 2-3 grove knekkebrød med prim og salami som jeg hadde til lunsj, vann og 1 eple.

Grunnen for at jeg ikke er på trening senter er fordi jeg ikke klarer og tene sammens med andre, får helt sperre, blir helt merkevare og klarer ikke gjøre det jeg skal. Derfor har jeg valgt og heller trene hjemme.

Takk for respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Dovendyret skrev, har du mange fine øvelser der med bare kroppsvekten ;) Fikk bare inntrykk av at du ville gå ned i vekt, og syns det var ytterst viktig å få presisert at det er en lite lur ide.

Ut ifra maten du spiser ser det helt greit ut, men hvis du ønsker muskler på kroppen så må du nok ha i deg litt mer enn det du har listet opp der. Mye fordi kroppen trenger protein, protein er musklenes byggeklosser, og hvis man ikke spiser tilstrekkelig med proteiner, vil man bli dvask og ikke så det resultatet man ønsker :) Bra med frukt, men du burde spise masse mer grønnsaker. Du kan så godt som spise ubegrenset av grønnsaker, og det inneholder masse gode vitaminer og mineraler. Derfor, spis mer protein, legg deg på 1.5-2 g protein pr kg kroppsvekt, ca 1 g fett pr kg kroppsvekt og fordel carbs som du vil. Det som er lettest for deg er å legge på deg en 0.5-1 kg i mnd av muskler, da kroppen ikke klarer å legge på seg stort mer enn det. Derfor er det lurt å ha et overskudd av kalorier, slik at kroppen og musklene får nok mat :) Det merker du sikkert når du trener også. Når det er sagt er det viktig å trene tungt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Så lenge du ønsker tips og råd til å trene hjemme er det greit, men å anbefale vektnedgang for deg er ikke noe vi kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeanMachine: Ja, veldig takknemlig for øvelsene med in kroppsvekt siden jeg trener hjemme fra. Det går bra, enig med deg at det er en lite lur ide

Da freser jeg til butikken og kjøper mer grønnsaker jeg.sø tusen takk for god info, lærte litt mer. Så det var til stor hjelp :)

Eirich: jeg ønsker råd og tips til hjemme trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...