Gå til innhold

Minuskelskade og trening


Anbefalte innlegg

Trenger noe hjelp og tips :)

Jeg har skadet minuskelen og/eller ligamentet i kneet etter en treningsulykke og må operere kneet om ikke lenge, så for tiden går jeg på krykker og savner å gjøre noe aktivt.

Problemet mitt er at jeg har altid vært veldig aktiv og holdt på mye med styrketrening, spesielt bein og rumpe, før skaden skjedde så har ikke mye erfaring med overkropp som jeg gjerne skulle. Har merket en drastisk nedgang i formen allerede og vil ikke la det gå lenger nå. Så jeg trenger hjelp!

Har dere noen gode tips til meg til hvordan jeg an trene fra hjemme?

Og noen som har evt erfaring med opptrening for å unngå overbelastning på kneet når jeg kan begynne igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men minuskelen regner jeg med du mener menisken? Søtt navn var det uansett...

Det er ikke mye spennende du kan gjøre hjemme om du ikke har utstyr, men du kan fint gjøre pushups (hvil det vonde benet oppå det friske) og inverted rows under kjøkkenbordet. Har du i tillegg tilgang til manualer kan du få til en helt grei overkroppstrening med et dårlig kne.

Når det kommer til opptrening av kneet bør du få profesjonell hjelp til dette. Alt er veldig avhengig av rett belastning og tilpasning til din skade, og dette vil jeg ikke begi meg ut på over nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...