Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan veldig lite om sumo markløft, men det ser fint ut.

Jeg synes at du overekstendere litt for mye på toppen av løftet. Det er ikke nødvendig. Strekk hofta, men ikke strekk videre i ryggen.

Også anbefales det å ikke trene med joggesko. Stå barbeint eller bruk sko med hardere såler, som ikke gir etter og komprimerer.

Jeg kan ikke se dette ut ifra denne vinkelen. Men jeg synes at du bør vinkle ut foten mer ut til siden, og husk å presse knærne utover når du skal løfte.

godt eksempel på god sumo sett forifra. Se på vinkelen på foten og knærne

Som noen sier her - få av skoa og kjør barbein evt. med slipperser. Videre, forsøk å rette ut bein og rygg samtidig, ikke i to faser. Vanskelig vinkel å se det fra, men har du stanga nær kroppen hele veien? Ser ut som du har stanga noe vekk fra beina på bein opp og ned, noe som gjør at du taper kraft. På vei ned må man "svikte" i rygg og bein samtidig slik at du ikke får så mye moment på korsryggen. Film også forfra slik at det blir enklere å kommentere.

040_2_enl.jpg

Markløft slippers.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...