Gå til innhold

Fremgang i benk


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri kjørt noe 5x5 jeg. Tips:

Varier på reps og sett, kjør benk 2 ganger i uka (1 gang vanlig og 1 gang smalbenk), tren med stopp ikke driv å sprett på kassa og løft rompa fra benken osv, tren tung dips i tillegg.

Dette er hvertfall ting som har hjulpet meg veldig mye opp dit jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, spiser godt med mat, og teknikken er bra.

Er forøvrig 16år, 76kg, 186høy. Har gym på skolen 4ganger i uka, og styrke 3-4.

Ligger på rundt 3000kcal.

Kjører også tung dips osv, men ikke så mye smalbenk.

Men en av dere sa at jeg skulle Gå ned 80% av den vekta jeg er på nå? Jeg stangerer på 80kg, men feks. 77,5 klarer jeg lett som bare det? Er ikke 3x3 mere gunstig da, eller vil det bare gi dårlig resultater?

Dette var litt komplisert, så gjerne forklar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har økt fra 5x5 30kg til 80kg, men stangerer klarer kun 4x3 på 80, så derfor er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre?

Begge deler funker!

:)

Du kan søke mot å spisse max-styrke ved å gå til 3x3 i noen uker - eller du kan gå ned til 80% og begynne på nytt derfra.

Eller - du kan prøve et annet kvalitetssikret program. Fremgangen vil komme uansett om du er tålmodig, spiser og sover bra.

Stå på - det er en herlig følelse når du passerer slike platåer. Det krever litt mer hver gang. Eller så krever det en litt ny tilnærming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler funker!

:)

Du kan søke mot å spisse max-styrke ved å gå til 3x3 i noen uker - eller du kan gå ned til 80% og begynne på nytt derfra.

Eller - du kan prøve et annet kvalitetssikret program. Fremgangen vil komme uansett om du er tålmodig, spiser og sover bra.

Stå på - det er en herlig følelse når du passerer slike platåer. Det krever litt mer hver gang. Eller så krever det en litt ny tilnærming.

Takk for svar :) Men har på følelsen av at du er styrkeløfter (utifra bildet, hehe) så jeg spør deg: Hva hadde du gjort? Hadde du gått ned eller kjørt 3x3?

Vil bare være helt sikker, men tror jeg går for å kjøre 3x3 et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Men har på følelsen av at du er styrkeløfter (utifra bildet, hehe) så jeg spør deg: Hva hadde du gjort? Hadde du gått ned eller kjørt 3x3?

Vil bare være helt sikker, men tror jeg går for å kjøre 3x3 et par uker.

Jeg gjør begge deler!

:)

Skal jeg maxe - eller løfte på stevne om få uker går jeg for 3x3.

Har jeg god tid, så går jeg ned på 80% og bygger opp til enda større max-vekter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, spiser godt med mat, og teknikken er bra.

Er forøvrig 16år, 76kg, 186høy. Har gym på skolen 4ganger i uka, og styrke 3-4.

Ligger på rundt 3000kcal.

Kjører også tung dips osv, men ikke så mye smalbenk.

Men en av dere sa at jeg skulle Gå ned 80% av den vekta jeg er på nå? Jeg stangerer på 80kg, men feks. 77,5 klarer jeg lett som bare det? Er ikke 3x3 mere gunstig da, eller vil det bare gi dårlig resultater?

Dette var litt komplisert, så gjerne forklar meg.

Hvilken 5x5 kjører du? Det er hverken dips eller smalbenk i det originale 5x5 oppsettet. Hvordan ser programmet ditt ut for en uke?

Tanken bak å gå ned til 80% er for at du skal komme litt under der du ligger nå for så å kunne øke på igjen og slippe å ligge på samme vekta hele tiden. Men det er mange som får gode resultater med å trene 3x3 en periode etter 5x5 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...