Gå til innhold

Hvilken nedtrekksøvelse menes her?


Ninian

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg et nytt treningsprogram, og en av øvelsene er "nedtrekk". Den er jo fin og generell.. Når jeg søker på øvelsesguiden kommer det opp 3 varianter, ingen av disse ser ut som den jeg gjør nå, ergo må jeg vel gjøre noe feil. Jeg tar nedtrekk til bryst med bredt grep, og hater hele øvelsen. Hjelper ikke på at jeg føler jeg gjør den feil.. :meh:

Her er programmet mitt:

Mandag #1 6-12 repetisjoner

  1. Fremoverbøyd roing 3 sett
  2. Markløft 3 sett
  3. Nedtrekk 2 sett
  4. Benkpress 3 sett
  5. Arnoldpress 2 sett
  6. Sideplanke 2 sett
  7. Hengende beinhev 2 sett

Intervalltrening (ellipsemaskin) ETTER styrke.

Tirsdag #2 12-16 repetisjoner

  1. Knebøy 2 sett
  2. Strake markløft 2 sett
  3. Bulgarsk utfall 2 sett
  4. Smal benkpress 2 sett
  5. Hammercurl 1 sett
  6. Triceps extension 1 sett

Torsdag #3 12-16 repetisjoner

  1. Fremoverbøyd roing 2 sett
  2. Markløft 2 sett
  3. Nedtrekk 2 sett
  4. Benkpress 2 sett
  5. Arnoldpress 2 sett
  6. Sideplanke 2 sett
  7. Hengende beinhev 1 sett

Intervall (ellipsemaskin) ETTER styrke.

Fredag #4 6-12 repetisjoner

  1. Knebøy 3 sett
  2. Strake markløft 3 sett
  3. Bulgarsk utfall 3 sett
  4. Smal benkpress 2 sett
  5. Hammercurl 2 sett
  6. Triceps extension 2 sett

Noen som vet hvilken øvelse som menes? Jeg har kopiert ett oppsett fra siden her, med litt utbytting av øvelser.. http://fitnessbloggen.no/enkel-2-splitt-som-du-kan-trene-4ggr-per-uke/ Håper det kommer forslag om en annen variant, som jeg kanskje liker bedre? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er etter hva jeg har erfart den mest effektive nedtrekkøvelsen for øvre del rygg.. Smalt grep med håndflatene mot deg er en annen variant som tar mer på biceps! Men hvorfor ikke kjøre chins? ;) En øvelse som banker nedtrekk etter min mening! :) Mitt tips: finn deg en chins-maskin!

PS: intervalløkt etter styrke? Trodde det var fy-fy..? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! :( Det er denne jeg gjør nå.. :( Der gikk det håpet i vasken. Gjør den riktig da ihvertfall.. :thumbsup: Roensberg: Skulle gjerne tatt chins istedet, men det finnes ikke noen chins-maskin på senteret mitt.. :meh: Hadde byttet den ut umiddelbart hvis det var mulig.. Men da må jeg vel bare fortsette med denne. Kanskje den blir bedre med åra? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! :( Det er denne jeg gjør nå.. :( Der gikk det håpet i vasken. Gjør den riktig da ihvertfall.. :thumbsup: Roensberg: Skulle gjerne tatt chins istedet, men det finnes ikke noen chins-maskin på senteret mitt.. :meh: Hadde byttet den ut umiddelbart hvis det var mulig.. Men da må jeg vel bare fortsette med denne. Kanskje den blir bedre med åra? ;)

Jeg likte den heller ikke noe særlig i begynnelsen, men med riktig teknikk så blei jeg fort litt sterkere og da blei det mer morsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...