Gå til innhold

Mat før trening

Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer rett å slett på hva man burde ha i seg før trening, har hørt mye frem og tilbake, så hva tenker dere ?

Folk sier man burde ha i seg mat med mye proteiner som kroppen vil ta til seg og bruke til å bygge opp musklene igjen etter trening. Mens andre jeg har hørt sier det ikke har noe å si hva du får i deg før treningen, men hva du spiste dagen før, at det da henger etter og kroppen vil bruke det den fikk i seg i går for å bygge opp musker osv etter trening.

Hva mener dere ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok ikke det er noe magisk oppskrift her, heller mere individuelt hva hver enkelt trives med. Jeg pleier jo ofte å bli veldig slapp om jeg ikke har mat i magen før styrkeøkt, så derfor spiser jeg ofte et eple / banan på vei til trening. Dette gir meg en liten "energiboost" til treningsøkten, men kan være det ikke funker for en annen. Det er nok noe du må finne ut litt selv =) Etter trening drikker jeg alltid ferdigblandet sjokomelk, eller så kjøper jeg om jeg glemmer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha mat gjerne middag par timer før trening. Rett før trening spiser jeg en banan i tilegg drikker jeg noen kopper kaffe. Funker bra for meg. Rett etter trening spiser jeg frukt eller en pakke rosiner og en protein shake. Også blit det som regel rester etter middagen etter trening.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...