Gå til innhold

Ny uke nye muligheter


Hanne Rogne

Anbefalte innlegg

Bare jeg som tenker slik at på mandag da skal jeg virkelig sette i gang med å nå målet mitt? Vell, jeg tenker alltid at mandag er min dag hvor jeg skal bli mye flinkere til alt sammen og nå målene mine. Trene meg, spise bedre, gå ned i vekt, øke muskel masse osv. Dette går som regel bra helt til onsdag/torsdag før det så går nedover igjen. Helgen nærmer seg smått også, å jeg lar meg selv ligge å sveve i slakkere tøyler. På fredagen kommer tanker som shit au, jeg skal gjøre det bedre neste uke! Bare vente til mandag. Men.. Dette funker jo aldri gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du virkelig vil så begynner du NÅ...

Ikke vent til i morra eller mandag. Om du vil forandre kroppen din så må du gå inn for det.

Jepp, den leksa har jeg lært meg ! Det jeg har vansker for er vell kanskje å holde på motivasjonen? Jeg forventer ofte at forandringene skal skje over natta, men hallo, alle oppegående mennesker er godt klar over at det er umulig. Selvdisiplinen min jobbes med og motivasjonen vill vell bli sterkere etter hvert som jeg ser forandringer tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som tenker slik at på mandag da skal jeg virkelig sette i gang med å nå målet mitt? Vell, jeg tenker alltid at mandag er min dag hvor jeg skal bli mye flinkere til alt sammen og nå målene mine. Trene meg, spise bedre, gå ned i vekt, øke muskel masse osv. Dette går som regel bra helt til onsdag/torsdag før det så går nedover igjen. Helgen nærmer seg smått også, å jeg lar meg selv ligge å sveve i slakkere tøyler. På fredagen kommer tanker som shit au, jeg skal gjøre det bedre neste uke! Bare vente til mandag. Men.. Dette funker jo aldri gjør det?

Tror den gangen jeg virkelig klarte å sette fart på tingene var da jeg bestemte meg på en lørdag for at NÅ skal jeg, istedenfor å ta den klassiske "på mandag skal jeg". Hvis man alltid tenker om noen dager/neste uke/neste år så er det så lett å utsette bare en dag til, også på igjen neste uke.. Det kommer alltid opp et eller annet som er litt "for" i veien til at det passer, men man må bare ta et valg hvis man virkelig vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det er motivasjonen det står på. Det kommer ikke til å skje mirakler over natta.. hehe... Man må ha tålmodighet, ha treningsprogram som passer se selv og et sunt og riktig kosthold :D

Jeg har ingen problemer med å holde på motivasjonen, jeg elsker å trene. Man finner mye inspirasjon på nettet også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror den gangen jeg virkelig klarte å sette fart på tingene var da jeg bestemte meg på en lørdag for at NÅ skal jeg, istedenfor å ta den klassiske "på mandag skal jeg". Hvis man alltid tenker om noen dager/neste uke/neste år så er det så lett å utsette bare en dag til, også på igjen neste uke.. Det kommer alltid opp et eller annet som er litt "for" i veien til at det passer, men man må bare ta et valg hvis man virkelig vil

Å tro meg jeg VIL. Og joda jeg SKAL. Men noen dager er mørkere en andre og jeg faller ofte utenfor stien. Men jeg har en drøm, men det er som de sier; en drøm uten en plan er bare et ønske. Jeg må virkelig presse meg selv og etter hvert vil det nok gå lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det er motivasjonen det står på. Det kommer ikke til å skje mirakler over natta.. hehe... Man må ha tålmodighet, ha treningsprogram som passer se selv og et sunt og riktig kosthold :D

Jeg har ingen problemer med å holde på motivasjonen, jeg elsker å trene. Man finner mye inspirasjon på nettet også ;)

Takk for tips :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så HVORDAN holde motivasjonen oppe? Hvordan fortsette å spise godt for kroppen og holde seg på trening i steden for en filmkveld med venninene med en bolle potetchips? TIPS ANYONE?

Tror det er utallige tips der ute.. for min del er treningsblogger, og ikke minst fremgang i styrke og i speilet de største motivasjonsfaktorene.

Skriv treningsdagbok og se fra gang til gang at du kan øke vektene/repsene/løpe en distanse på kortere tid enn sist - lag konkurranse med deg selv - Si sist gang løftet jeg 4x8, nå SKAL jeg ha opp 9 feks. Det er det som motiverer meg mest :) ta formbilder og se progresjonen. Man kan også fint ha et sunt liv med dager innimellom med en bolle potetgull eller to sammen med veninner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så HVORDAN holde motivasjonen oppe? Hvordan fortsette å spise godt for kroppen og holde seg på trening i steden for en filmkveld med venninene med en bolle potetchips? TIPS ANYONE?

Nå er jeg kanskje heldig og ikke er noen søtmoms. Jeg har ingen problemer med å holde meg unna søtsaker. Er mer en sucker for salt.

Men det er ingenting i veien for en filmkveld, man skal tross alt ha et liv også :D Grønnsaker og dip? Popcorn poppet hjemme med litt olje eller smør??

Jeg trener sjeldent i helgene da har jeg spisefest i 2 dager :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro meg jeg VIL. Og joda jeg SKAL. Men noen dager er mørkere en andre og jeg faller ofte utenfor stien. Men jeg har en drøm, men det er som de sier; en drøm uten en plan er bare et ønske. Jeg må virkelig presse meg selv og etter hvert vil det nok gå lettere.

Det er alltid den første tiden som er hardest, når man skal komme igang.. Skriv treningslogg og eventuelt matlogg her inne, så lover jeg deg at du får motiverende tilbakemeldinger og gode ord som hjelper deg opp igjen når du ikke har motivasjonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er utallige tips der ute.. for min del er treningsblogger, og ikke minst fremgang i styrke og i speilet de største motivasjonsfaktorene.

Skriv treningsdagbok og se fra gang til gang at du kan øke vektene/repsene/løpe en distanse på kortere tid enn sist - lag konkurranse med deg selv - Si sist gang løftet jeg 4x8, nå SKAL jeg ha opp 9 feks. Det er det som motiverer meg mest :) ta formbilder og se progresjonen. Man kan også fint ha et sunt liv med dager innimellom med en bolle potetgull eller to sammen med veninner :)

Jeg er et konkuranse menneske av meg, så lage min egen konkurranse ville nok hjelpt meg på veien :) Takk for tips! Å jeg er glad for at treningsnarkomane selv sier at en potetchips bolle en gang i blant skader ingen ! Godt og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid den første tiden som er hardest, når man skal komme igang.. Skriv treningslogg og eventuelt matlogg her inne, så lover jeg deg at du får motiverende tilbakemeldinger og gode ord som hjelper deg opp igjen når du ikke har motivasjonen! :)

Dette kan jeg definetivt prøve ut! Takk takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :D du klarer nok å komme skikkelig igang du også! det har krevd mange forsøk for de fleste, og ingen er superheroes ;) Man må bare finne gleden i det!

Kunne aldri klart meg uten litt utskeielser i blant :p Det er også noe som kan motivere til resten av uka, at hvis man er flink med kost og trening, så kan man unne seg litt godt i helgene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...