Gå til innhold

tynnfeit skal bli fitt!


henni

Anbefalte innlegg

Hei!

Noe jeg har lurt på lenge, jeg er en jente på 25år, veier ca 50 kg, 167 høy.

Vel, jeg er tynn... kanskje litt tynnfeit som man kaller det, har vær veldig aktiv med styrketrening og litt kampsport på siden, men, etter ca 6mnd uten noe som helst trening er alle musklene mine borte, og kroppen er egentlig i dårlig form. Nå tenker jeg å kun trene knebøy, markløft, utfall, hip thrust ol. kun store muskelgrupper og fokus på ben, så kommer spørsmålet, HVA må jeg ha i meg av proteiner hver dag?? skal jeg ha i meg 100 gram protein hver dag for å opprettholde någen samme størrelse som jeg er nå, eller 200 gram? jeg bryr meg ikke om vekten, 55 kg muskler er bare bra, så lenge jeg beholder omtrent samme størrelse. eller er jeg helt på villspor..

Håper noen kan svare meg så jeg begynne å max utbytte av treningen fra nå :)

Ha en flott kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

200g er nesten 4xKV, så nei, ikke 200g :) 100g holder fint. Du må derimot jevnt over spise mer mat for å legge på deg, både muskler og fett, som bare er sunt og bra for deg! Å trene baseøvelser er lurt, men husk også å fokusere på overkroppen, og ikke bare beina. Hvordan er kostholdet ditt nå? Hvor mye og hva spiser du på en typisk dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være på den sikre siden.. 100g proteiner er ikke 100g kjøtt. Vet ikke om det var det du tenkte, men siden du lurte på om du skulle innta 200g protein om dagen følte jeg for å påpeke dette alikevel.

100g kyllingfilét inneholder 24g protein. Måten du regner ut hvor mye av en matvare som må til for å nå en gitt mengde protein er "mende protein du skal ha" / "protein per 100g" * 100, altså f.eks:

100 / 24 * 100 = 416g kylllingfilét

100 / 18 * 100 = 555g kjøttdeig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! jeg skal ha i meg ca 110 gr protein for optimal restitusjon, så 416gr kylling fillet tilsvarer 100 gr protein? men nå vet jeg hvertfall hvordan jeg finner de ut :)

jeg skal bare gå på en protein diett nå i første omgang, så får vi se hvordan det blir når jeg skal regne ut kalorier og gram videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de siste 6 mnd har kostholdet vært utrolig dårlig, det er derfor jeg har rast ned i vekt,(tøffe tider) og samtidig har alle musklene mine blitt omdannet til fett, kaloriintaket tror jeg var på 7-800 noen dager i uken, men det er var fordi jeg hadde så utrolig mye å gjøre så da gikk det i kaffe, og mat man bare kunne hive i seg, og det var helt ubevist, ikke noe slanking! .effekten av mye stress, dålige tider og usunn mat ser nå, siden dette skjedde så gradivs, jeg er helt forfalt! men nå i februar har jeg spist relativt sunt, havregrøt/egg/pålegg til frokost, og resten av måltidene er med karbonadedeig/kyllingfillet og cottage cheese etc. tror at kosthold delen skal gå greit, jeg tenker ikke på kaloriintaket, men har aldri skjønt det med proteiner, bare at det er viktig og mangler fortsatt det inntaket av protein som jeg trenger når jeg skal begynne å trene igjen nå, og som kroppen min trenger:)skal ikke glemme overkroppen hehe, men i første omgang blir det bare baseøvelser for å komme i gang, bena mine forsvinner.. bokstaveligtalto_O

Jeg steker kjøtt med vita hjertego olje, er de ok? eller kan jeg bruke meierismør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...