Gå til innhold

Vet ikke om jeg bør gå opp eller ned i vekt

alex160

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobber mot opptaket til PHS.

Jeg er har benkpressen i havn, men pull-ups og svømming er jeg litt mer redd for.

Tar 7-8 pull-ups nå. Minstekravet er 5. Men man skal ta det etter svømming på opptaket, så antar jeg burde være godt over. Vil tro jeg er sliten etter svømmingen. I tillegg må jeg lære meg crawl :)

Uansett. Bør jeg legge meg i pluss eller minus kcals-wise? Hvor mye bør jeg egentlig ha i meg?

Jeg er 191 og veier 97ish kg. Blir jeg lettere, så blir vel pullups enklere. Men da vil jeg kanskje ikke øke noe i muskel? Tar 60kg 14 ganger nå i benk, vil gjerne klare 18 for max score.

Benk er ikke min sterkeste side.

Trener benk + pullups 2 ganger i uken(med annen styrke også seff). Bør jeg trene det oftere?

Svømmer 2 ganger i uken og løper 1 gang.

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg deg på vedlikehold, og hvis du merker at du har lite energi eller blir sulten, er det jo bare å justere ;) Kroppen er flink til å si fra om sånt :)

Ang trening, så øver man på det man vil bli god på :) SKal du bli god på pullups, gjør mer pullups. Skal du bli god til å svømme, svømmer du mer enn du løper: You get my point :)

Nå vet jeg ikke hva slags treningsprogram du har, men du har jo spesifikke program som går på pullups for eks

Fra 0 til 9 pullups på 12 uker - Fitnessbloggen

Brutalt sterk i benkpress - Fitnessbloggen

For eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Trener ikke høyrep selv om det er det som er målet.

Trener 5x5 i alle øvelsene mine med så tungt jeg bare hæler!

F.eks knebøy som jeg tar 145kg i på det tyngste, begynner jeg på 125x5, så 130x5, 135x5, 140x5 og 145x5. Bestemmer jeg meg for at i dag skal jeg øke, så begynner jeg på 130 i stede.

Det er kun i knebøy jeg vet når jeg kan bestemme meg for å øke men..

Samme måten jeg gjør det på i alle øvelser.

Men da skal jeg legge meg littegrann i pluss!

Er det dumt å trene pullups og benk mer enn 2 ganger i uken? Vil det få negativ effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...