Gå til innhold

Fra trening 6 gngr i uka til operasjon og tvungen inaktivitet i 6 uker..


Ephexita

Anbefalte innlegg

Dette er problemet jeg må løse innen 19. april.

Og jeg trenger hjelp til å løse det på best mulig måte.

Forhistorie: tatt av 37 kg med lite aktivitet og lavt kcal inntak.

Trener nå MASSE, økt kcal o protein inntak og startet bygging av muskler.

Jeg får absolutt ikke lov til å trene etter operasjonen pga komplikasjonsfare. Dvs mer spesifikt, jeg får ikke ha økt puls, dermed er all trening utelukket.

Finnes det en måte å sørge for at alle musklene mine ikke går tilbake til fett ila de 6 ukene?

Hva gjør jeg f.eks med mat osv? Legger meg lavt igjen på kcal, den ser jeg jo, men lurte på om det kunne vært greit å kjøre på en runde med PSMF? F.eks de 2 siste ukene før jeg igjen kan trene?

Også skal treningen gradvis økes, så det blir en ganske lang restitusjonsperiode :(

Kjenner jeg allerede har hetta for å ikke få trent :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Dette er problemet jeg må løse innen 19. april.

Og jeg trenger hjelp til å løse det på best mulig måte.

Forhistorie: tatt av 37 kg med lite aktivitet og lavt kcal inntak.

Trener nå MASSE, økt kcal o protein inntak og startet bygging av muskler.

Jeg får absolutt ikke lov til å trene etter operasjonen pga komplikasjonsfare. Dvs mer spesifikt, jeg får ikke ha økt puls, dermed er all trening utelukket.

Finnes det en måte å sørge for at alle musklene mine ikke går tilbake til fett ila de 6 ukene?

Hva gjør jeg f.eks med mat osv? Legger meg lavt igjen på kcal, den ser jeg jo, men lurte på om det kunne vært greit å kjøre på en runde med PSMF? F.eks de 2 siste ukene før jeg igjen kan trene?

Også skal treningen gradvis økes, så det blir en ganske lang restitusjonsperiode :(

Kjenner jeg allerede har hetta for å ikke få trent :(

Det siste du skal gjøre er å gå på PSMF. Spis i vedlikehold+ litt til. Kroppen må ta seg "opp igjen" etter operasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Vedlikehold +10% det il da, for min del bety rundt en 2000 kcal når jeg ikke trener.

Høres veldig mye ut?

Tanken min var vel kanskje at at jeg restituerer de første 4 ukene av treningsforbudet og ligger på en 1600 kcal (noe som vil gi meg en vektnedgang på rundt en 5-700g i uka)

Fristet litt å kjøre på en 2 ukers PSMF for rase ned en del fett før jeg kan begynne å trene igjen (altså, ta denne 4 uker etter operasjon)

Logisk i mitt hode, men tydeligvis dumt? Ser jo at man helst ikke skal trene noe på PSFM, pg jeg skal alikkavel ha av meg en rundt 8 kg videre ettr den tiden (om jeg er flink nok fem mot operasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Hmm.

Vedlikehold +10% det il da, for min del bety rundt en 2000 kcal når jeg ikke trener.

Høres veldig mye ut?

Tanken min var vel kanskje at at jeg restituerer de første 4 ukene av treningsforbudet og ligger på en 1600 kcal (noe som vil gi meg en vektnedgang på rundt en 5-700g i uka)

Fristet litt å kjøre på en 2 ukers PSMF for rase ned en del fett før jeg kan begynne å trene igjen (altså, ta denne 4 uker etter operasjon)

Logisk i mitt hode, men tydeligvis dumt? Ser jo at man helst ikke skal trene noe på PSFM, pg jeg skal alikkavel ha av meg en rundt 8 kg videre ettr den tiden (om jeg er flink nok fem mot operasjon)

Du skal trene 3x i uken på PSMF. Basta. Du har ikke satt deg inn i PSMF engang. Så dropp det uansett!

Gjør som Asle sier! Ikke ødelegg kroppen din!

1. Glem PSMF. No matter what you do!

2. Ha vedlikehold og helst de 10% til! Sånn at kroppen for jobbe med å komme seg!

3. Etter du kan begynne å trene og vedlikeholde din egen kropp, da kan du heller ha underskudd!

Kort: la kroppen din komme seg. Det er ikke normalt å operere å løpe maraton dagen etterpå eller sulte seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du unngå å miste muskler så skal du ikke ligge i underskudd i den perioden du ikke trener. Hør på Asle du. Et lite overskudd er det beste du kan gjøre. Det vil også booste leptin nivåer og forbrenning så nå du er klar for å trene igjen vil du sannsynligvis kunne gå ned i vekt på et høyere kaloriinntak enn du kunne før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal trene 3x i uken på PSMF. Basta. Du har ikke satt deg inn i PSMF engang. Så dropp det uansett!

Gjør som Asle sier! Ikke ødelegg kroppen din!

1. Glem PSMF. No matter what you do!

2. Ha vedlikehold og helst de 10% til! Sånn at kroppen for jobbe med å komme seg!

3. Etter du kan begynne å trene og vedlikeholde din egen kropp, da kan du heller ha underskudd!

Kort: la kroppen din komme seg. Det er ikke normalt å operere å løpe maraton dagen etterpå eller sulte seg!

Ok, ok :) Gir meg :)

Sliter med å omstille hodet. Akseptere 6 uker uten vektnedgang er en tøff greie.

Da får jeg ta runden med ny bmr utregning osv og legge meg på +10%

Og siden ting går litt sakte inn i dag.. Da er dette 10% over status quo inntak?

Takk for feedback iallefall :)

Tar litt tid å snu et hode som er "avhengig" av underskuddet og konstant kcal telling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du unngå å miste muskler så skal du ikke ligge i underskudd i den perioden du ikke trener. Hør på Asle du. Et lite overskudd er det beste du kan gjøre. Det vil også booste leptin nivåer og forbrenning så nå du er klar for å trene igjen vil du sannsynligvis kunne gå ned i vekt på et høyere kaloriinntak enn du kunne før.

:)

Har ingen mål om å kunne spise mer enn de 2200 kcal jeg ligger på daglig nå, men se greia.

Er redd det blir mye "kosekalorier" om jeg skal så høyt som bmr tilsier, men jeg får vel bare skjerpe huet.

Passet bare dårlig med dette de siste 6 ukene før sommerferie :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...