Gå til innhold

Stagnasjon


Velvet

Anbefalte innlegg

Okei, så..på 1,5 år gikk jeg ned rundt 50 kg med knallhard trening og strikt kosthold, type lavkarbo med utskeielse på lørdag. Etter 1,5 gikk det litt treigere for meg, men nok til at det syntes på kroppen etter 3 måneder. ..Jeg trenger å miste minst 10 kg til, mest over magen. Jeg har ikke diabetes, pcos, insulinproblemer, leptin-problemer, stoffskifteproblemer etc. Har sjekket det.

Så fikk jeg kyssesyken (som slo meg totalt ut i tre måneder, her snakker vi om å måtte hvile i en time etter å ha vaska håret), og influensa, og influensa, og lungebetennelse, og influensa, og nakkebetennelse, og influensa, og ørebetennelse, og mer influensa. Og sånn har det nå gått siden i januar for meg.

Har ikke gått ned ett gram siden januar. Faktisk gått opp ett par kg. Jeg har prøvd over tid, ikke bare en uke. Ingenting skjer, ikke engang en liiten, bitteliten woosh-effekt. Jeg har prøvd det jeg kan prøve. Mer mat, mindre mat, annen sammensetning av maten, grønn te, kutte ut "spisedagen" ala spis hva enn du vil, og erstatta den med en sjokolade på lørdagskvelden. Jada, jeg greier å ligge unna godisen søndag til lørdag kveld, og greier det sikkert to og tre uker på rad, men det er maks, og jeg har ikke LYST til det, det er der det ligger. Jeg ødelegger heller ikke energibalansen min.

Begynte på RYP her for to uker siden, og selv om jeg føler meg relativt sterkere og har fått finere rompe og kjenner at kroppen min jobber mer aktivt på disse ukene, så har jeg ikke gått ned. Matprogrammet til RYP'en er så svært. TO TUSEN FEM HUNDRE kalorier skal jeg spise daglig for å gå ned i vekt. WHAT? Greier ikke spise så mye! Spesielt ikke når jeg ikke kan spise fett for å dekke det opp. Kan da ikke være rett? Har litt sånn småproblemer med karbohydrater (160 gram) som kalkulatoren til TN sier, selv med inntak av villris, linser og fullkornspasta.

Så jeg trenger råd. Hvordan skal jeg få vekk denne magen min? (akkurat som alle andre jenter, bortsett fra at jeg er fornøyd med ræva mi) Jeg trenger altså konkrete råd. Jeg trenger konkrete råd om trening, f.eks om jeg burde trene annerledes enn RYP. Legger altså til ett par spinningtimer i uken, samt en gruppetime hvor vi trener på å øke bevegeligheten i kroppen. Samt hva jeg egentlig burde spise (og her bør man legge merke til at jeg er pro lavkarbo), og som gjør at jeg KAN spise en sjokolade på lørdagskveldene =P

Vanlig dag nå for tiden;

Frokost; Normalt havregrøt 20-30 gram + halv boks CC og ett egg. Sukrin + kanel, Vann - eller melk.

Lunsj; To kyllinglår, blandet salat med avocado, tomater, agurk, paprika, kanskje litt mais om jeg føler meg vill. Villris, lavkarbobrød eller fullkornspasta i begrensa mengder

Middag; Fisk eller kjøtt, grønnsaker + villris eller linser (liker ikke bønner), av og til oppvarma poteter.

Kvelds; Skyr, en frukt + 5-6 nøtter, salat uten karbokilde, etc.

Etter trening; Presser ned en proteinshake, men vil mye heller spise ørten egg istede da jeg syns proteinshaker smaker pyton, selv om jeg syns egg også er pyton.

Det er ingen kalorier/karbs som kommer fra kosmos i min hverdag. Har knallkontroll på inntaket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Ikke la hele livet dreie seg om kroppsvekten din. Baderomsvekten sier jo ingenting om hvordan du ser ut. Du kan være 65kg og være fantastisk vakker, og du kan være 65kg med 50 % fett på kroppen. Poenget er: bruk speilet og målebånd som de viktigste målemetodene.

2. Det virker som du stresser deg noe ekstremt. Stress = kortisol = fettlagring. Kort og godt: en ond sirkel.

3. Styrketrening er genialt for å endre kroppskomposisjon - det vil gjøre deg fastere i fisken og fremme de naturlige og feminine sidene av deg.

4. Jeg selger kostholdsoppsett til 590.- (enkelt oppsett) og 1190.- (8 ukers oppfølging). Jeg har ingen intensjon om å prakke på deg noe, men av og til kan det være best å få hjelp av andre – slik at man ikke like lett lar seg påvirke av sin egen berg og dalbane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ikke la hele livet dreie seg om kroppsvekten din. Baderomsvekten sier jo ingenting om hvordan du ser ut. Du kan være 65kg og være fantastisk vakker, og du kan være 65kg med 50 % fett på kroppen. Poenget er: bruk speilet og målebånd som de viktigste målemetodene.

2. Det virker som du stresser deg noe ekstremt. Stress = kortisol = fettlagring. Kort og godt: en ond sirkel.

3. Styrketrening er genialt for å endre kroppskomposisjon - det vil gjøre deg fastere i fisken og fremme de naturlige og feminine sidene av deg.

4. Jeg selger kostholdsoppsett til 590.- (enkelt oppsett) og 1190.- (8 ukers oppfølging). Jeg har ingen intensjon om å prakke på deg noe, men av og til kan det være best å få hjelp av andre – slik at man ikke like lett lar seg påvirke av sin egen berg og dalbane.

Det er bare så frustrerende når det som har funka ikke funker lengre! Så må man liksom jobbe seg inn i noe nytt og bli vant med dette.

Nå har jeg også begynt å lese masse om at man skal droppe kardiovaskulær trening og gjøre mer styrketrening for å bli slankere, noe som er stikk i strid med det jeg har lært tidligere, som er masse kardiovaskulær trening og 2 økter styrke i uka.

Vet godt at jeg stresser, og skal liksom roe ned og ta livet mer med ro hele tiden. Funker helt fint i ett par uker, helt til jeg føler meg tjukkere enn jeg noensinne i realiteten har vært. Jeg vet også at kortisol hemmer vektnedgang, og at jeg er veldig flink på å ligge i sofaen å gjøre ingenting, men ikke tilsvarende flink å slappe av....=) Min akilleshel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stressa fælt med å gå opp. Det irritere med til de grader at vekta ikke gikk oppover.

Nå har jeg glemt vekta, skal ikke veie meg før på nyåret for å se om det har skjedd noe.

Det har skjedd mye annet med kroppen så den vekta skal få stå i fred :D

Haha. Har ikke vekt hjemme av en grunn og den er at da hadde det blitt veiings hver dag. Enda jeg vet veldig godt at målebåndet teller mer.Er ikke så mye endringer å spore på bildene mine gjennom det siste året heller. Fått mer markant midje og STØRRE hofteparti, that's it.

Jeg vet også at jeg ser ut som jeg veier betraktelig mindre enn det jeg gjør, siden folk gjerne blir litt sjokkerte når de hører min egentlig vekt. Men her er fett å hente, og jeg vil ha det vekk =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...