Gå til innhold

Trening med gangsperr


SaraM

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Etter å ha vært på min første high level yoga time har jeg gangsperr til de tusen! Jobben på treningssenter skal ha et stort møte i dag, der første 1 og en halv time vil gå til div. sal trening, jeg tror ikke det blir alt for avansert, men spørsmålet mitt er:

Burde man ta det rolig når man trener med gangsperr? Klarer jo å gjøre treningen selv om det gjør vondt, men smerte er jo vanligvis kroppens tegn på at man ikke skal gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å trene med gangsperre er ikke farlig. Det er en helt naturlig reaksjon fra kroppen på feks. nye, uvante bevegelsesoppgaver som gir stølhet. Det gjør litt vondt til du blir varm, men så går det i grunn greit.

Personlig så synes jeg også at det gjør at jeg får mindre gangsperre når jeg trener med det, akkurat som det trenes bort litt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest artikkelen ja, og vet at det ikke sier så mye om treningskvaliteten. Bare lurte på om stølheten likevell er et tegn på at musklene trenger tid til å bygge seg opp igjen og i i så fall, hvor mye "lett" trening som likevell er greit. :)

Stølhet er heller ingen indikasjon på at du ikke er restituert :) Som Pinglo sier - en god oppvarming vil gjerne minske følelsen av stølhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...