Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er av samme oppfatning. Jeg tar 5000 IU hver dag gjennom vinteren, og har merket mye mer effekt enn alt annet jeg har prøvd tilsammen, inkl. proteinpulver, multivitamin, kreatin og ZMA.

hvordan kan du sammenligne det med proteinpulver?:p

Større pump azz.. Nei det er jo ingen direkte sammenligning sånn bortsett ifra at jeg egentlig ikke merker noen "effekt" kontra the real shit (kjøtt og fisk?). Jeg bare sitter igjen med litt samme inntrykk som Lysne her. Får man ikke i seg tilstrekkelig gjennom kosten, så får man se til å gjøre noe med det. D-vitaminmangelen derimot, som vi etterhvert ser (iallefall noen av oss) at skaper store problemer her i mørke nord(kreft, depresjoner osv), det kan man ikke gå gjort så veldig mye med, unntatt gjennom å ta tilskudd da.

D-vitamin mangel: http://myrevolution.no/forum/f16/vitamin-d-mangel-kan-vaere-arsaken-til-mange-tilstander-2981/

Annonse

Ikke ilegg meg meninger jeg ikke har eller har ytret, se svarene mine i den konteksten de er gitt. Jeg har ikke sagt at det er noe galt med å ta vitamintilskudd, men at det i de fleste tilfeller er totalt bortkastet. Og proteinpulver bruker jeg svært sjelden (har det stående til de anledningene behovet skulle dukke opp), dekker proteinbehovet mitt godt og vel gjennom det andre jeg spiser i løpet av dagen...

Ut ifra svarene dine så ser jeg ikke helt problemet med å erstatte grønnsaker med vitamintilskudd? Det er ikke farlig med norske doser, og det er vel ikke noe suboptimalt opptak?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...