wombat Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg har trent et program en god stund nå, og gått litt lei noen av øvelsene og fått litt problemer underveis. Så har jeg fått et nytt program. Så jeg lurer på om jeg skal kjøre nr 1 eller 2 eller en kombo (som jeg egentlig håper, hvertfall i starten). Men det jeg lurer på er om noe er overflødig, unødvendig, om den ene er bedre enn den andre osv. Håper noen kan gi noen råd. Om jeg har problemer med noen øvelser skriver jeg det i parantes bak (grunnen til at jeg egentlig kunne likt å veksle litt, ihvertfall med noen av øvelsene er pga problemer med å gjøre den, men at jeg kanskje kunne gjort det annenhver trening eller lignende istedenfor om noen skjønner meg). Program 1: Planken x3 (får vondt i skuldrene) Hengende beinhev 12x3 (får vondt i skuldrene) Sittende roing 8x3 (gått ned i vekt pga skulderproblemer) Nedtrekk 8x3/pushups (ser an dagsformen) Bicepscurl 8x3 (gjør ikke så vondt for skuldrene, og vil gjerne ha litt overkropp så) Hip thrust 8x3 Gående utfall 8x3 Beinpress 8x3 Beina på ball (trener bakside lår) 8x3 Helkroppsøvelse (typ knebøy med vektskive som man også løfter over hodet) 8x3 Program 2: Beinhev m/ball 8x3 (liggende beinhev, bare med en ball mellom beina) Chrunches/rollouts på ball 8x3 Gående utfall 8x3 Hip thrust 8x3 Knebøy 8x3 (har problemer med knærne, så sliter litt med denne i perioder) Kettlebellswings 8x3 Benkpress 8x3 Benkroing 8x3 Pullups 8x3 Rygghev 8x3 (sliter med denne når jeg har vondt) Skal begynne med markløft etterhvert. Dumt med knebøyen, men PT fant ikke noen teknikkfeil så forstår ikke hvorfor det er vondt. Noen tanker om noe her? Er litt ekstra glad i å trene bein, som noen kanskje klarte å forstå er vel fordi det er det eneste jeg føler meg flink til. PS: Trener 3-4 ganger i uken. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andyman90 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Slik velger du treningsprogram - Fitnessbloggen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-673658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Hei, frøken Jevnt over er jeg forkjemper for fullkroppsprogrammer. Akkurat i ditt tilfelle tenker jeg at det en 2-splitt kunne vært greit. At du gjennom hver trening skal kjenne på hvor vondt du har tenker jeg må være slitsomt og demotiverende. Personlig synes jeg ikke at du burde gjøre noen øvelser som er vondt, men jeg forstår at det er vanskelig å utelukke alle. Hva om du hadde trent over fire dager i uken, hvorav to av dem kun er med øvelser som ikke gjør vondt, som du liker og trives med, mens den andre økta er med de øvelsene du finner litt vanskelige? Sistnevnte økt må du da være svært forsiktig og ta lave vekter og ta det med ro. Ikke press deg selv for hardt. Du kan fortsatt få gode resultater, det vil bare ta litt lenger tid. Det er ikke sikker dette passer best for deg, men det er kanskje en tanke? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-673664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Hei, frøken Jevnt over er jeg forkjemper for fullkroppsprogrammer. Akkurat i ditt tilfelle tenker jeg at det en 2-splitt kunne vært greit. At du gjennom hver trening skal kjenne på hvor vondt du har tenker jeg må være slitsomt og demotiverende. Personlig synes jeg ikke at du burde gjøre noen øvelser som er vondt, men jeg forstår at det er vanskelig å utelukke alle. Hva om du hadde trent over fire dager i uken, hvorav to av dem kun er med øvelser som ikke gjør vondt, som du liker og trives med, mens den andre økta er med de øvelsene du finner litt vanskelige? Sistnevnte økt må du da være svært forsiktig og ta lave vekter og ta det med ro. Ikke press deg selv for hardt. Du kan fortsatt få gode resultater, det vil bare ta litt lenger tid. Det er ikke sikker dette passer best for deg, men det er kanskje en tanke? Jeg har lest her inne på fitnessbloggen at når man har trent 0-18 mnd skal man bruke fullkroppsprogram. Det andre jeg tenker på med 2-splitt er at de dagene jeg da har overkropp, så blir det 2-3 øvelser også er løpet kjørt, og da kan jeg like greit trene hele kroppen om du skjønner meg? For jeg har ikke "skuldre nok" til å kjøre f. eks. 4-5 øvelser på overkropp (mulig jeg er helt på viddene, men ser ut som de som har splittprogram har flere øvelser pr del av kroppen enn fullkroppsprogrammene). Det er også fullkropp jeg trives best med. Hvis jeg ikke skal gjøre noen øvelser som er vonde, så kan jeg ikke gjøre noen ting. Dvs. ikke ligge/sitte/gå/stå engang. Har kroniske smerter, så det er ikke så mye å få gjort med. Men det har hjulpet litt å trene Får også sprøyter i leddene innimellom, og da er det plutselig sånn fra 24 vonde pushups til 50 pushups uten problemer... Det du nevner med en dag uten vonde og en dag med litt vanskeligere, det er litt det jeg har tenkt når jeg skrev begge to og at jeg kanskje kunne bytte på. Akkurat skuldrene er jo vonde uansett om jeg beveger de eller ikke, så de vil jeg kjenne uansett da. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-674116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Slik velger du treningsprogram - Fitnessbloggen Har lest det der fra før, men gjorde meg ikke så mye klokere ang. mitt nåværende spørsmål. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-674117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg har trent et program en god stund nå, og gått litt lei noen av øvelsene og fått litt problemer underveis. Så har jeg fått et nytt program. Så jeg lurer på om jeg skal kjøre nr 1 eller 2 eller en kombo (som jeg egentlig håper, hvertfall i starten). Men det jeg lurer på er om noe er overflødig, unødvendig, om den ene er bedre enn den andre osv. Håper noen kan gi noen råd. Om jeg har problemer med noen øvelser skriver jeg det i parantes bak (grunnen til at jeg egentlig kunne likt å veksle litt, ihvertfall med noen av øvelsene er pga problemer med å gjøre den, men at jeg kanskje kunne gjort det annenhver trening eller lignende istedenfor om noen skjønner meg). Program 1: Planken x3 (får vondt i skuldrene) doing it wrong Hengende beinhev 12x3 (får vondt i skuldrene) doing it wrong Sittende roing 8x3 (gått ned i vekt pga skulderproblemer) doing it wrong Nedtrekk 8x3/pushups (ser an dagsformen) nedtrekk + roing,hmm Bicepscurl 8x3 (gjør ikke så vondt for skuldrene, og vil gjerne ha litt overkropp så) ikke så nødvendig med dette programmet Hip thrust 8x3 Gående utfall 8x3 Beinpress 8x3 Beina på ball (trener bakside lår) 8x3 Helkroppsøvelse (typ knebøy med vektskive som man også løfter over hodet) 8x3 Program 2: Beinhev m/ball 8x3 (liggende beinhev, bare med en ball mellom beina) Chrunches/rollouts på ball 8x3 Gående utfall 8x3 Hip thrust 8x3 Knebøy 8x3 (har problemer med knærne, så sliter litt med denne i perioder) doing it wrong Kettlebellswings 8x3 Benkpress 8x3 Benkroing 8x3 Pullups 8x3 Rygghev 8x3 (sliter med denne når jeg har vondt) Du gjør den feil Skal begynne med markløft etterhvert. Dumt med knebøyen, men PT fant ikke noen teknikkfeil så forstår ikke hvorfor det er vondt. Det er vondt fordi du gjør det feil og pt'en din ikke aner hvordan en markløft skal utføres. Finnes tusen markløftartikler der ute, med video og teknikkinstruksjon. Søk opp Eirik Sandviks artikler. Noen tanker om noe her? Er litt ekstra glad i å trene bein, som noen kanskje klarte å forstå er vel fordi det er det eneste jeg føler meg flink til. PS: Trener 3-4 ganger i uken. Holy mother of all things...Hvor har du fått dette programmet? Det ser ut som ett skikkelig hjemmesnekra program uten noen form for system satt opp av noen som virkelig ikke burde sette opp programmer på egenhånd. Har du satt det opp selv, så vet du det. Mine tanker om dette i rødt. Ja, du har feil i teknikkene og det er en del av grunnen til at det er vondt det er vondt. Det tør jeg påstå med 90% sikkerhet uten å ha sett deg utføre øvelsene. Omtrent alle (med unntak av veldig, veldig få diagnoser) skulder- og armproblemer, samt ryggproblemer kan kureres med riktig teknikk. Gå ned på vektene og fokuser på teknikk. Det verste du kan gjøre er å ikke trene eller å trene med feil teknikk. Hvor mye treningserfaring har du? Det ser ut som du burde gå back to scratch. Istede for alle disse øvelsene i ett program bør du heller bruke øvelser som er skadeforebyggende (med riktig teknikk - finn deg en dugelig coach) og som trener hele kroppen din. Du bruker en hel haug med bortkasta energi på å trene ett program med masse øvelser du får vondt av. Tørr gjette på at resultatene heller ikke er all that? Eirik Sandvik har gitt ut to e-bøker som heter løsningen på dine skuldersmerter og løsningen på dine ryggsmerter. Det er i all hovedtrekk en protokoll som vil revolusjonere hvordan du trener og hvorfor du får vondt i rygg og skuldre (jeg ser bort fra at smertene dine skyldes en medfødt ubalanse eller annet diagnostisk f.eks MS). Pain go away. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-674206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Har fått det fra personlig trener... Har vært hos to forskjellige pt'er og de sier jo at jeg ikke gjør noe feil? Skuldrene mine gjør vondt 24 timer i døgnet hver dag uansett hva jeg bedriver, så ser ikke hvorfor det ikke skulle gjøre det når jeg trener også? Er det fysisk mulig - konstant vondt med unntak av trening? Har gått ned på alle vektene mye pga jeg har vært syk i 3 uker, så hvis jeg skal gå mer ned i vekt nå så er det jo ikke trening what so ever. Har ikke mye treningserfaring, det er jo derfor jeg spør her inne. Har trent siden oktober. Resultatene var bra helt til jeg ble syk. Hadde gått opp masse i vekt på øvelsene og fått mye finere kropp. Litt vanskelig for meg å komme videre i trening pga jeg er veldig ofte syk, har vel vært syk i mer enn 2 uker i strekk 3 ganger siden jeg begynte å trene. Pluss at jeg er jo kronisk syk fra før av, så har vel ikke samme forutsetninger som en frisk person. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-674251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Det programmet der kan du bruke til papirfly. Du har fått ett helt utrolig program, spesielt for en nybegynner. Bruk ett baseøvelseprogram, myoreps, 5x5, RYP eller 5x5 eller noe sånt. Noe som har struktur og mening bak seg er gull verdt. Det programmet der kan du ikke bruke til noe annet enn å kaste bort tid. Tingen er at om jeg ser meg selv knebøye i speilet ser det bra ut. Ser jeg meg selv på film så ser jeg med en gang at noe er galt. Det er mulig du har kneproblemer, sjekk med legen. Da gjør du knebøy uten vekt i kontrollerte former, evt goblet squat evt bulgarske utfall, som i bunn og grunn er ettbeins knebøy. Du må komme deg til en person som kan hjelpe deg med å finne skulderproblemene dine og hvor de kommer fra.En god FAGperson, ikke en random fysioterapaut. I mellomtiden vil shitty teknikk gjøre alt verre og ingen trening gjøre alt verre. Mange reps og lave vekter vil hjelpe litt. Det er trening selv om man ikke bruker vekt! Tror du f.eks en pushup ikke er trening? Jeg veier x antall kg, om jeg gjør en pushup så veier den pushupen mye mer enn hva jeg tar i benkpress. Denne sykdomshistorien din indikerer lavt immunforsvar. Hva spiser du? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-674333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Kneet mitt har vært et problem i over 10 år nå, og skulle helst vært operert fra tidligere. Nå ser det ut som jeg kanskje blir nødt å gjøre det i nærmeste fremtid pga det fortsetter å bli verre selvom jeg holder meg i ro. Har også noe der inne som de må ta vekk (ser ut som grus eller noe). Kan prøve å filme når jeg tar knebøy imorgen, der er det godt mulig jeg gjør helt feil. Vet også at det kneet som er vondt stikker seg innover etter et par reps. Kan også filme noen andre øvelser der jeg ikke er helt sikker på om det er rett da. Noen ganger kan jeg kjenne om det er rett (f. eks. hipthrust - korsryggen skriker med en gang jeg glemmer hælene), men kan jo filme de jeg er usikker på. Tror også jeg kanskje noen ganger gjør feil teknikk de dagene jeg har mest vondt (men pleier da å gå ned i vekt). Har prøvd bulgarske utfall før forresten. Og den helkroppsøvelsen jeg gjør minner om goblet squat bare at man også tar vektskiven over hodet til slutt. Ja, prøver på det. Min gamle lege sendte meg til reumatolog, men hun var bare interessert i barndommen min og spurte ikke om noe med kroppen eller sånn, så min nye lege driver og vurderer å sende meg opp der på nytt, spesielt siden jeg har effekt av kortisonsprøyter og generelt kortison + reise til varmere land. Hans teori er at jeg har problem med leddet som har gjort at jeg har fått senebetennelse og slimposebetennelse pga feilbelastning eller sånn pga jeg har slitt med skuldrene i 9-10 år. Har ikke vært hos fysioterapeut, men prøvde naprapat en periode (SVINdyrt!). Kommer ikke til å slutte å trene, men kan prøve som du sier med lavere vekt og fokusere på rett teknikk og flere reps evt. Har tenkt på det med pushups faktisk, der løfter jeg jo meg selv så det er jo mye mer i det enn vekter. Har også inntrykk av at man sjeldnere skader seg i sånne type øvelser enn om man løfter vekter. Har ikke-eksisterende immunforsvar. Får influensa av å høre om andre som har det. Haha. Spiser mat... Haha. Spiser 5-6 måltider for dagen og får i meg kalorier som ifølge tn.no sier vedlikehold for min vekt. Litt for lite selvsagt, men prøver å trykke ned på så mye jeg kan. Sliter veldig med mage (magesår/spiserørsår/akutt gastritt/magekatarr etc, legen tror jeg har ulcerøs kolitt/krohns) så litt vanskelig når smertene er som verst, men gjør så godt jeg kan og spiser MYE mer enn før. Pleier å holde meg innenfor på proteinene ihvertfall. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-674779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Inge Lyså Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Med smerteproblematikken din, så er første råd å ikke be om råd her inne. Men heller få kyndig hjelp av f.eks manuell terapaut ++ For når du er så plaget som du er, så tviler jeg på at det kunn er snakk om å rette opp teknikkene dine. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-674818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Med smerteproblematikken din, så er første råd å ikke be om råd her inne. Men heller få kyndig hjelp av f.eks manuell terapaut ++ For når du er så plaget som du er, så tviler jeg på at det kunn er snakk om å rette opp teknikkene dine. Nei, det er det nok ikke for jeg har jo ikke trent før og har da vært syk i mange år Men, vet ikke hvor man får tak i sånn noe kyndig hjelp jeg..? Legen sa bare at han ikke kunne stoppe meg fra å trene hvis jeg ville det, og det var det han hadde å si til saken. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-674872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Kneet mitt har vært et problem i over 10 år nå, og skulle helst vært operert fra tidligere. Nå ser det ut som jeg kanskje blir nødt å gjøre det i nærmeste fremtid pga det fortsetter å bli verre selvom jeg holder meg i ro. Har også noe der inne som de må ta vekk (ser ut som grus eller noe). Kan prøve å filme når jeg tar knebøy imorgen, der er det godt mulig jeg gjør helt feil. Vet også at det kneet som er vondt stikker seg innover etter et par reps. Kan også filme noen andre øvelser der jeg ikke er helt sikker på om det er rett da. Noen ganger kan jeg kjenne om det er rett (f. eks. hipthrust - korsryggen skriker med en gang jeg glemmer hælene), men kan jo filme de jeg er usikker på. Tror også jeg kanskje noen ganger gjør feil teknikk de dagene jeg har mest vondt (men pleier da å gå ned i vekt). Har prøvd bulgarske utfall før forresten. Og den helkroppsøvelsen jeg gjør minner om goblet squat bare at man også tar vektskiven over hodet til slutt. Ja, prøver på det. Min gamle lege sendte meg til reumatolog, men hun var bare interessert i barndommen min og spurte ikke om noe med kroppen eller sånn, så min nye lege driver og vurderer å sende meg opp der på nytt, spesielt siden jeg har effekt av kortisonsprøyter og generelt kortison + reise til varmere land. Hans teori er at jeg har problem med leddet som har gjort at jeg har fått senebetennelse og slimposebetennelse pga feilbelastning eller sånn pga jeg har slitt med skuldrene i 9-10 år. Har ikke vært hos fysioterapeut, men prøvde naprapat en periode (SVINdyrt!). Kommer ikke til å slutte å trene, men kan prøve som du sier med lavere vekt og fokusere på rett teknikk og flere reps evt. Har tenkt på det med pushups faktisk, der løfter jeg jo meg selv så det er jo mye mer i det enn vekter. Har også inntrykk av at man sjeldnere skader seg i sånne type øvelser enn om man løfter vekter. Har ikke-eksisterende immunforsvar. Får influensa av å høre om andre som har det. Haha. Spiser mat... Haha. Spiser 5-6 måltider for dagen og får i meg kalorier som ifølge tn.no sier vedlikehold for min vekt. Litt for lite selvsagt, men prøver å trykke ned på så mye jeg kan. Sliter veldig med mage (magesår/spiserørsår/akutt gastritt/magekatarr etc, legen tror jeg har ulcerøs kolitt/krohns) så litt vanskelig når smertene er som verst, men gjør så godt jeg kan og spiser MYE mer enn før. Pleier å holde meg innenfor på proteinene ihvertfall. Disse smertene dine trenger du åpenbart kyndig hjelp til. Dette er slike ting man burde opplyse om i utgangspunktet, for de fleste gangene så er det nærliggende å tro at smertene skyldes feil teknikk og ubalanser i kroppen. Men om du har "grus" i kneet" og hatt vondt så lenge så er det ikke (bare) feil teknikk, ei heller det med smertene i skuldrene dine. Da har du ett eller annet som noen med god medisinsk kompetanse må vurdere og behandle. Det vil også si at du selv må være tøff og tørre å stå på for å komme deg dit hvor hjelpen er. Du kan ikke gå rundt med smerter hele tiden Om den første legen ikke kan hjelpe, må du tørre å si legen mot og insistere på å bli sendt videre. Om det ikke funker hos den (evt.) fysioterapauten du går til etter ett par behandlinger er det åpenbart at vedkommende ikke har rett kompetanse. Jeg vil anbefale deg en osteopat, som har som spesialfelt å finne låsninger som forårsaker smertene. De behandler heller ikke bare muskler og ledd, men hele bindevevnettverket i kroppen. De har også langt større interesse for å finne ÅRSAKEN til smertene og ikke behandle smertene alene. Du bør også få tatt blodprøver for å sjekke om det er noe galt med immunforsvaret ditt etc. Jeg gjorde nettopp det pga ca den 12. forkjølelsen siden oktober. Vanligvis skyldes hyppig sykdom lavt matinntak/feilernæring, men skeptisk til din situasjon da du åpenbart har udiagnostiserte medisinske situasjoner pågående. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-675066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Disse smertene dine trenger du åpenbart kyndig hjelp til. Dette er slike ting man burde opplyse om i utgangspunktet, for de fleste gangene så er det nærliggende å tro at smertene skyldes feil teknikk og ubalanser i kroppen. Men om du har "grus" i kneet" og hatt vondt så lenge så er det ikke (bare) feil teknikk, ei heller det med smertene i skuldrene dine. Da har du ett eller annet som noen med god medisinsk kompetanse må vurdere og behandle. Det vil også si at du selv må være tøff og tørre å stå på for å komme deg dit hvor hjelpen er. Du kan ikke gå rundt med smerter hele tiden Om den første legen ikke kan hjelpe, må du tørre å si legen mot og insistere på å bli sendt videre. Om det ikke funker hos den (evt.) fysioterapauten du går til etter ett par behandlinger er det åpenbart at vedkommende ikke har rett kompetanse. Jeg vil anbefale deg en osteopat, som har som spesialfelt å finne låsninger som forårsaker smertene. De behandler heller ikke bare muskler og ledd, men hele bindevevnettverket i kroppen. De har også langt større interesse for å finne ÅRSAKEN til smertene og ikke behandle smertene alene. Du bør også få tatt blodprøver for å sjekke om det er noe galt med immunforsvaret ditt etc. Jeg gjorde nettopp det pga ca den 12. forkjølelsen siden oktober. Vanligvis skyldes hyppig sykdom lavt matinntak/feilernæring, men skeptisk til din situasjon da du åpenbart har udiagnostiserte medisinske situasjoner pågående. Har mast på min gamle lege hele tiden, og nå har jeg begynt til ny lege litt før jul - men det virker som han er litt mer interessert. Venter på å gjøre flere undersøkelser, men det tar lang tid å vente, men nå skjer det ihvertfall NOE i motsetning til før. Kan prøve å finne en osteopat, takk for tips Det har vært diskutert hvorvidt jeg tar opp næring som jeg skal, så mulig det kan ha innvirkning på immunforsvaret. Skal nevne det for legen igjen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17693-treningsprogram-hvordan-gj%C3%B8re-det-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-675180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.