Gå til innhold

Pilates - Bygge muskler?


Nyxie

Anbefalte innlegg

Pilates er jo en form for styrketrening, er det ikke? Jeg vet at det ikke er like effektivt som vanlig styrketrening, men jeg lurer på om det er mulig å bygge muskler med Pilates? Jeg vurderer å kombinere det og styrketrening, for det er pilates trening jeg liker best. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke bygger noe særlig muskler, så er det fremdeles bra coretrening og tøying! Jeg synes det hørtes ut som en kjempefin kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den beste treningen er den som får deg opp av sofaen og ut døra... om det så er zumba eller pilates.

det viktigste er faktisk å gjøre noe du liker! =) Vi skal jo ikke alle stå på fitness-scenen og blotte våre (u)deffede kropper

Evt: legg inn f.eks 2-3 øvelser før pilatestimen - typisk: knebøy, markløft, chins, dips, puchups, clean&press..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det jeg gjorde på pilatestimene på gamle Oxigeno som helt nybegynner er nettopp ting jeg gjør som supplement til styrketreningen nå. (Bare nå er jeg mye mer bevisst på hvorfor jeg gjør det) Eks. Tøying av bein og hofteleddsbøyer, plankevarianter, sidliggende hofteabduksjon, glute brigde med fokus på kontakt med rumpa osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...