Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det virkelig så enkelt at så lenge en ikke overskrider sitt kaloribehov over tid har det ingenting å si for fettprosenten? mao. 5000 kcal en dag og 0 en annen har ingenting å si så lenge det gjennomsnittlig ikke er for høyt? man lagrer ikke fett i det kaloriene er inntatt?

litt nysgjerrig bare :)

Fortsetter under...

og på norsk tilsvarer vel dette, at en overskuddet blir lagret, men med en faste/ underskudd som tilsvarer overskuddet dagen(e) etter, vil ikke dette ha noe å si i det store løpet, så lenge gjennomsnittlig inntak over tid ikke er for høyt? eller misforsto jeg?

Annonse

sikkert mange individuelle forskjeller der. personlig presterer jeg best med et moderat inntak (typ. 2500-3500 Kcal) dessverre ser det jaggu ut til at 3500 er alt for mye for meg :/ da jeg legger på meg ca 1 kilo i uka på det.

Noen av oss har mer futt på treninga under faste, rart det der, må vaere adrenalinet som spiker...
De ketonlegemene og god tilgang på fettreservene (y) Kanskje til og med BCAA-tilskudd, som virker å være populært hos de som trener fastende, som også er en prioritert energikilde for muskelarbeid. (Anbefaler ikke at du begynner med BCAA, det var ikke poenget)

Jeg trener som regel styrketrening fastende på ettermiddagen uten BCAA og det slår meg at jeg presterer bedre enn ved å spise først. På mandager spiser jeg etter PSMF rundt 900 calorier og cardio sprintøkta som jeg gjør på fastende hjerte om morgenen tirsdag er vanligvis mye bedre enn de andre cardio øktene som jeg gjør etter å ha spist normalt dagen før...

Jeg trener som regel styrketrening fastende på ettermiddagen uten BCAA og det slår meg at jeg presterer bedre enn ved å spise først. På mandager spiser jeg etter PSMF rundt 900 calorier og cardio sprintøkta som jeg gjør på fastende hjerte om morgenen tirsdag er vanligvis mye bedre enn de andre cardio øktene som jeg gjør etter å ha spist normalt dagen før...

Mer ketose, mer tilgjengelige fettlagre :) Fastende hjerte hørtes forøvrig fælt ut!

Mer ketose, mer tilgjengelige fettlagre :) Fastende hjerte hørtes forøvrig fælt ut!

Fastende hjerte er en litt gammeldags talemåte ja hehe, men er det logisk at ketose skulle gi bedre sprint resultater da? Jeg mistenker at det snarere er mer tilgjengelig adrenalin som kan vare årsaken, men gudene vet...

Fastende hjerte er en litt gammeldags talemåte ja hehe, men er det logisk at ketose skulle gi bedre sprint resultater da? Jeg mistenker at det snarere er mer tilgjengelig adrenalin som kan vare årsaken, men gudene vet...

Mange muligheter, jeg vet ikke. Ketonlegemer kan virke skjerpende (logisk iom at ketose tradisjonelt sett har betydd liten tilgang på mat og behov for å skaffe seg næring). Om du ikke trener på denne PSMF-dagen din, så kan det rett og slett skyldes at du er mer uthvilt. osv osv. :)

Annonse

Flere mulige hypoteser ja, men jeg gjør samme sprintøkta på mandag og tirsdag og jeg trener også styrketrening på ettermiddagen begge dager og sprintøkta om morgenen tirsdag gir alltid bedre resultater og bedre "feel good" også. Styrkeøkta mandag ettermiddag er som regel litt bedre enn styrkeøkta tirsdag ettermiddag. Jeg spiser ikke pre-workout så alt av mat kommer inn etter klokken 16...

2 økter før første måltid? Hardcore!

Jada, men husk at jeg har spist og fylt opp lagrene i helga, men ingen problem I det hele tatt, heller ikke på tirsdag selv om jeg ikke spiser nok på mandag. Skikkelig påfyll fra tirsdag ettermiddag og onsdag og jeg tar to økter torsdag også før jeg spiser. Funker for meg ihvertall...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...