Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Har fått mitt første styrkeprogram, og det ble satt opp utifra ønske om å trene 3 ganger i uka, og at det skal ha god effekt samt VISES på kroppen.

Testa det ut i dag, kjenner det i kroppen men jeg kunne sikkert ha tatt meg mye mer ut!

1: Beinpress, 3 sett,5-8 reps

2: Bulgarsk utfall, 3 sett,8-12 reps

3. Pallof press, 2 sett pr side (makstid)

4: Tricepspushdown, 3 sett,8-12 rep

5: Facepulls, 2 sett, 12 reps

6: Nedtrekk, 3 sett 6-8 reps

7: Sittende roing: 3 sett,6-8 reps

8: Stående skulderpress med manualer, 3 sett, 8-10 reps

9: Planke, 3 sett (makstid)

Ser dette effektivt "nok" ut, eller ville dere gjort noen endringer?

;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17458-ser-dette-ut-som-et-effektivt-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for innspill!

Programmet ble laget av en trener på 3T.

Han spurte etter evt.skader og jeg nevnte at jeg har en gammel meniskskade etter håndball, og en beinhinnebetennelse jeg ikke får kontroll på.

Jeg må faktisk google markløft og bøy for å se hva det er:banghead:

Dietten jobber jeg hardt med og holder meg på underskudd! Kutter litt ned på karbs og satser på proteiner og bra fett i små mengder. Har gått ned 5 kg på 4 uker.

Siden det er ditt første styrkeprogram - er du nybegynner? Eller har du trent litt før? Har du satt opp programmet selv, eller har noen andre gjort det for deg?

Jeg har trent mye i alle år, men aldri skikkelig styrketrening (kun rusle rundt å ta div apparater) ;)

Har trent mye dans og saltimer som pump,step,spinn osv

Annonse

Er litt redd for å ikke huske øvelsene så de blir gjort feil, men en trener på senteret må vel gå med på å gå igjennom det sammen med meg.. planen er å komme over på Kaliber snart da.

Øvelse Serier Reps

Beinpress 3 6-10

Benkpress med manualer 3 6-10

Sittende roing 2 6-10

Arnoldpress 2 8-12

Nedtrekk foran 2 8-12

Ez-bar curl 2 8-12

Pushdown 2 8-12

Planke 2 Maks tid

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...