Gå til innhold

3 ting som får baken til å sovne! [iform]


Anbefalte innlegg

Ja, jeg drev og loka rundt om blant annet hoftemobilitet og rumpeaktivering, og fant plutselig denne: Rumpe: 3 ting som får baken til å sovne | I FORM. Direkte avskrift:

"3 TING SOM FÅR BAKEN TIL Å SOVNE

Ni av ti kvinner går rundt med en rumpe som sover og sjelden blir brukt, og som derfor er dvaskere og slappere enn nødvendig. Se hvorfor baken sovner.

Gode øvelser som vekker baken

1) Løping på tredemølle

På fast underlag må bak og baklår trekke foten bakover, slik at du kan bære kroppen framover. Det gjør tredemøllen for deg, slik at bak og baklår ikke behøver å jobbe. Dessuten tar du flere, kortere skritt på tredemøllen. Det gir for stramme hoftebøyere, feil hoftevinkel og en svekket bak.

2) Stillesittende jobb

Når baken ikke blir brukt, glemmer den hvordan den skal jobbe.

3) Høye hæler

De skyver kroppens tyngdepunkt framover, slik at holdningen forandres. Det skaper ubalanse i musklene og en dysfunksjonell bak."

Hm. Så dette betyr at om du for det meste løper på tredemølle, har stillesittende jobb/skole og går en del i høye heler har man flat og sovende rumpe? Men jeg løper jo bare ute i sommerferien omtrent! OG sitter på rumpa hele dagen! Er rumpa mi doomed da?

EDIT: Visste ikke hvor jeg skulle plassere tråden. Under saker fra media, utholdenhet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Så dette betyr at om du for det meste løper på tredemølle, har stillesittende jobb/skole og går en del i høye heler har man flat og sovende rumpe? Men jeg løper jo bare ute i sommerferien omtrent! OG sitter på rumpa hele dagen! Er rumpa mi doomed da?

Ingenting er doomed. Sleng med et par gode rumpeøvelser i styrketreninga (forumet renner over med disse) og legg gjerne på litt motbakke på mølla så aktiviserer du rumpa i større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er doomed. Sleng med et par gode rumpeøvelser i styrketreninga (forumet renner over med disse) og legg gjerne på litt motbakke på mølla så aktiviserer du rumpa i større grad.

Tar blant annet bulgarsk utfall, knebøy, glute bridge, markløft og rygghev, og føler jeg får bra kontakt med rumpa da ^^

:) Innimellom stepup på benk, frontbøy + andre øvelser.

(har alltid 1,5-2 % stigning, men det er så lite at det ikke merkes, og har minimal effekt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...