Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg woket brokkoli og vanlig løk i en stekepanne på høy varme i ca. 5-7 min, deretter hadde jeg oppi en boks med hakkede tomater og chilli og 2 ss philadelphia ost light :) Fisken stekte jeg 10 min på høy varme og vips!

Skrevet

Glad jeg fint kan spise dampet sei til 2 måltider om dagen 5 dager i uka kun med dampet gultrot til og litt havsalt på toppen:) Revet gulrot er og kjempekjempe godt, bare litt kjedeligre og lage:P

Skrevet

Går også fint med grønne eller brune linser og fersk koriander. Torsken krydres da med veldig lite (!) curry.

Eller ovnsbakt, med bacon surret rundt og noen tomatbåter/skiver til (stekt sammen).

Digger også kombinasjonen med spinat, som nevnt over.

Skrevet

Nå er jeg på diett så kan ikke velge i så mye tilbehør, men syns det er digg med salt pepper og litt curry på torsken, revet gulrot og gressløk + poteter, så blander du alt sammen :D

Skrevet

Du kan ovnsbake torsken med frossen spinat på topp, slik mange ovenfor her foreslår. Jeg spiste det igår, og da med ovsbakt søtpotet ved siden av. Og litt fetaost:)

Jeg syns det er godt å bruke torsk i supper. Dersom du liker sterke supper med tomat er denne god:

Stek først gul løk, deretter gulrøtter og (rødt) eple i bunnen av en dyp kjele. Stek i smør og 1-2 ss rød karripasta etter hvor sterk du liker suppen.

Etterhvert tilsett hermetisk hakket tomat og hønsebuljong. Kok opp og tilsett torsk i biter. La det koke i 20 min.

Deretter tilsetter du 2-3 ss kokosmelk (smak deg frem) saften av ca. 1/2 sitron. Spe på mer mer karripasta dersom du ønsker det. La det småkoke i 5-10 min.

Serveres med fersk koriander :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...