Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Finnes det noe optimal mengde kcal i et måltid og mengde proteiner `? Altså hvis man skal spise 18-1900 kcal dagen,og ha 180 g proteiner...er det noe optimal mengde som bør være i hvert måltid eller er det ett fett? Og bør det være mer proteiner på dagtid,kveldstid eller bør dette være utifra når man trener på dagen,for eksempel på dagtid?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17178-kalorier-og-proteiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det noe optimal mengde kcal i et måltid og mengde proteiner `? Altså hvis man skal spise 18-1900 kcal dagen,og ha 180 g proteiner...er det noe optimal mengde som bør være i hvert måltid eller er det ett fett? Og bør det være mer proteiner på dagtid,kveldstid eller bør dette være utifra når man trener på dagen,for eksempel på dagtid?

Nei :) Optimalt er hva som fungerer for deg

Hvor mye veier du egentlig? 180 gram proteinpulver på 60-70-80kg er jo penger rett ut vinduet, eller rettere sagt ut urinen.

Major overkill :)

Veier 90 kg:) And still going Down,forhåpentligvis,men takk for komplimentet med 60-80 kg:D:P Ja mulig,det varierer veldig da,men prøver å komme opp i såppas,men som regel havner jeg på 150 g.
Nei :) Optimalt er hva som fungerer for deg
Ja,ett fett med andre ord:) Jeg må jo spørre,man vet jo aldri,kan ikke gå glipp av noe sånn informasjon;) Tenkte siden d er noen som driver med ,nå har jeg glemt navnet,men der de spiser mest karbo på kveld og minst på dagtid før trening,at det var noe i det ved andre ting som for eksempel proteiner også :p
Hvor mye veier du egentlig? 180 gram proteinpulver på 60-70-80kg er jo penger rett ut vinduet, eller rettere sagt ut urinen.

Major overkill :)

Hun skrev ikke 180g proteinpulver...

Som Eirik sa, det optimale er det som fungerer for deg i lengden. 180g proteiner vil være mer enn rikelig for deg, så kan du fylle på med fett og karbohydrater litt etter preferanser :)

Annonse

Hun skrev ikke 180g proteinpulver...

Som Eirik sa, det optimale er det som fungerer for deg i lengden. 180g proteiner vil være mer enn rikelig for deg, så kan du fylle på med fett og karbohydrater litt etter preferanser :)

Haha,den så jeg ikke! Nei mener ikke 180 g proteinpulver,180 g proteiner daglig da fra kjøtt og melkeprodukter hovedsakelig og noe pulver :) 180 g er altså en grei mengde for meg med andre ord:) 150-160 g er d mest vanlige for meg men præver som sagt å få ltit mer ,spesielt på treningsdager:)

Håper du ikke blakker deg på dyre biffer og slikt for å få i deg denne dosen proteiner. Alt for mye :)

90kg og la oss si 25% fettprosent, gir deg 68kg lean body mass som gir deg et behov på 136 gram proteiner hvis du kjører på med 2g/LBM. Selv det er jo for mye.

Jaja, går det i billige proteindrikker eller kyllingfilet på tilbud så er det ikke noe stress selvfølgelig :)

Haha,den så jeg ikke! Nei mener ikke 180 g proteinpulver,180 g proteiner daglig da fra kjøtt og melkeprodukter hovedsakelig og noe pulver :) 180 g er altså en grei mengde for meg med andre ord:) 150-160 g er d mest vanlige for meg men præver som sagt å få ltit mer ,spesielt på treningsdager:)

150-160 er også rikelig, tror ikke du skal bekymre deg for proteininntaket ditt :)

Håper du ikke blakker deg på dyre biffer og slikt for å få i deg denne dosen proteiner. Alt for mye :)

90kg og la oss si 25% fettprosent, gir deg 68kg lean body mass som gir deg et behov på 136 gram proteiner hvis du kjører på med 2g/LBM. Selv det er jo for mye.

Jaja, går det i billige proteindrikker eller kyllingfilet på tilbud så er det ikke noe stress selvfølgelig :)

Heheh,takk for engasjementet:) Nei her går det i tunfisk og kyllingfilet kort oppsummert:) Jeg har greid å bygge mye mens jeg har gått ned i vekt,35 kg,og har veldig trua på at det er fordi jeg har kjørt på med mye proteiner,men selvsagt,som jeg sa,150 g daglig er nok sånn ca d jeg får i meg,noen dager selvsagt mer og andre igjen mindre.;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...