Gå til innhold

Frokost som metter?


daek

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det mest innlysende er nok at du trenger mer energitett mat. Enkelte matvarer kan mette mer enn andre, men er du skrubbsulten lenge før lunsj er det kaloritettheten som det bør gjøres noe med. Hvor mange kalorier er det i frokosten din, og kunne du oppjustert det?

For å være ærlig så har jeg aldri telt kalorier i maten min. Er dette noe jeg bør begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste havregrøt (med cottage eller eggehvite) til frokost i et par år, og fikk alltid sug i magen og ville ha mer å spise kort tid etter....alltid like frustrert. La nylig om til biorytme, med proteiner og fett til frokost. Havregrøten til kvelds. Funker mye bedre!

Går mest i cottage + kesam og nøtter, samt noen bær. Evt omelett med cottage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at du ikke trenger å telle kalorier, det er ikke nødvendig, men dersom du spiser veldig lite (i form av kalorier, energi) til frokost er det ikke rart om du blir fort sulten, det var kun det jeg ønsket å poengtere. Når du ikke vet noe om mengdene du spiser er det vanskelig å si noe om det er mye eller lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at du ikke trenger å telle kalorier, det er ikke nødvendig, men dersom du spiser veldig lite (i form av kalorier, energi) til frokost er det ikke rart om du blir fort sulten, det var kun det jeg ønsket å poengtere. Når du ikke vet noe om mengdene du spiser er det vanskelig å si noe om det er mye eller lite :)

Forstår! :) Da skal jeg prøve å finne ut mer kalori-innholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det er ingen nødvendighet, men dersom du går rundt sulten tyder det nok på at du spiser jevnt over for lite, og da er det en ide og bare ha en liten oversikt for å kunne oppjustere litt :)

Ja, begynner uansett å bli veldig lei av å føle meg konstant sulten! Så kan hende det er nødvendig å holde mer oversikt over mengden fra nå av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, begynner uansett å bli veldig lei av å føle meg konstant sulten! Så kan hende det er nødvendig å holde mer oversikt over mengden fra nå av :)

Skjønner hva du mener, men utifra personlig erfaring vil jeg ikke anbefale å begynne å telle kalorier (hvis det var dette du refererte til). Det sies at "once you start counting calories, you never stop", og det ligger dessverre mye sannhet i det. Kommer altså mye ann på psyken din, men det er mange som takler det helt fint! :)

Kan heller tipse om å spise større mengder etter hvordan kroppen føles. Vet du at dette er en normal porsjon, som du vanligvis ikke blir mett av? Legg på litt mer. Blir du sulten tre timer før neste måltid om du spiser dette? Spis enda mer! Legg til grønnsaker som metter, sunt og godt fett og gode proteinkilder, så skal du se at sulten forsvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, men utifra personlig erfaring vil jeg ikke anbefale å begynne å telle kalorier (hvis det var dette du refererte til). Det sies at "once you start counting calories, you never stop", og det ligger dessverre mye sannhet i det. Kommer altså mye ann på psyken din, men det er mange som takler det helt fint! :)

Kan heller tipse om å spise større mengder etter hvordan kroppen føles. Vet du at dette er en normal porsjon, som du vanligvis ikke blir mett av? Legg på litt mer. Blir du sulten tre timer før neste måltid om du spiser dette? Spis enda mer! Legg til grønnsaker som metter, sunt og godt fett og gode proteinkilder, så skal du se at sulten forsvinner :)

Tror nok jeg skal klare meg! :) Men tenker uansett kun å sjekke frokosten min, kommer ikke til å telle kalorier på resten av måltidene!

Litt av problemet mitt er vel også at jeg spiser alt for mye også, og har fått store problemer med magen av dette! Så tror jeg heller bør finne alternativer som metter mer enn andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...