Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vektreduksjon handler enkelt å greit om å ha et kaloriunderskudd, altså spise mindre enn du bruker. Spis mat som metter og har lavt kaloriinnhold. Du kan fint trene en del, rolig utholdenhetstrening er en fin måte om du skal forbrenne fett. Mye styrketrening krever forbrenning av karbohydrater.

Vektreduksjon handler enkelt å greit om å ha et kaloriunderskudd, altså spise mindre enn du bruker. Spis mat som metter og har lavt kaloriinnhold. Du kan fint trene en del, rolig utholdenhetstrening er en fin måte om du skal forbrenne fett. Mye styrketrening krever forbrenning av karbohydrater.

Du har rett i at det handler om underskudd når man skal ned i vekt, men om det er kaloriene man kutter eller karbohydrater spiller ingen rolle. Så lenge du får i deg nok proteiner så går det fint an å bygge muskler og fortsatt gå ned i fettprosent.

Først og fremst Mai-Linn, 54 kg på 164 cm er LITE. Jeg foreslår at du legger bort vekta og fokuserer på målebandet istedet. Kondisjonstrening forbrenner fett, men det er STYRKE som former kroppen! Styrketrening er uten tvil best hvis du er ute etter en fit kropp, ikke bare en tynn en. Styrke øker hvileforbrenningen din, og selv om du kanskje forbrenner mer der og da med cardio, etterforbrenner du mer når du trener styrke. I tillegg får du muskler, noe du ikke får på cardio.

Mitt råd er å fortsette på 2-splitt fire ganger i uka, ta GODT i :) Du kan evnt ta en økt på mølla eller elipsemaskin iløpet av uka, men du trenger i utgangspunktet ikke mer cardio dersom du går på ski og går turer. Tenk heller litt mer over hva du putter i munnen.

Annonse

ja, skal prøve på det:) vekta er vel ikke så nøye, er målebandet ja. mest rundt magen:p da fortsetter jeg med styrketrening og legger inn noen kardioøkter, skigåing:) er vel mest kostholdet jeg trenger å tenke på da.:)

164 cm og veie 54 -55 kg er helt passelig , forsatt innenfor normal BMI( Inbody 720 kan anbefales for å sjekke kroppens sammensetning). Jeg ville anbefalt å kanskje byttet ut 1 av de 4 øktene med en høy intensitetsintervall økt :);)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...