Gå til innhold

Trening etter influensa


vixit

Anbefalte innlegg

Var så uheldig at jeg ble syk av influensa mandags kveld. Er idag nylig blitt feberfri. Har lest litt rundt på nettet ang å trene etter influensa, men fikk ikke helt et sikkert svar, så derfor håper jeg på å få råd fra dere som kan litt om trening etter influensa. Har fremdeles rennende nese, slimhoste og litt vondt i brystet, men er ellers helt fin. Er godt trent fra før av. Vil en rolig/moderat kondisjon/styrkeøkt ødelegge for meg eller er det ok å trene nå siden jeg er feberfri?

Setter stor pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

formen kan faktisk være slapp en lengre stund etter du er blitt friskere, og hosten henger igjen ca en uke etter frisk hvis du har har hoste underveis. føler du først du er klar så tren rolig først. Influensa er no drit, ødelegger alt på timeplan. Men husk er du sjuk så hviler du. Deilig å "MÅ" ligge pluselig....ingen dårlig samvittighet ovenfor andre, kun deg selv å tenke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært totalt slapp spesielt når feberen herjet, hadde rett over 40 i går kveld. Som du nevner tenker jeg å starte rolig først og lytte til kroppen, vil jo ikke gjøre vondt værre. Er så innmari kjipt å være syk så lenge, føler jeg ikke får gjort noen ting, og jeg er en meget travel person! Takk for svar forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har vært syk så kjenner jeg på kroppen. For eksempel på onsdag gikk treningen til helvete, og når kvelden kom hadde jeg fått omgangssyke så det forklarte jo hvorfor. Er fortsatt dårlig idag, så blir nok tidligst trening på lørdag/søndag. Det kjenner du deg frem på. Og tenk på å ikke smitte andre, det er så kjipt :) (Fikk selv omgangssyke fra treningssenteret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter (1-2 uker!) med omgangsyka, var jeg fortsatt litt dårlig da jeg gikk på trening igjen :/

Jeg tok dips, legcurl og div. og jeg fikk bare hodebank.. Så bare hvil, ta heller en gåtur for frisk luft elns, for det gir ikke særlig god effekt hvis du prøver og trene da. Kroppen går litt i sparemodus når den er dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vært syk så kjenner jeg på kroppen. For eksempel på onsdag gikk treningen til helvete, og når kvelden kom hadde jeg fått omgangssyke så det forklarte jo hvorfor. Er fortsatt dårlig idag, så blir nok tidligst trening på lørdag/søndag. Det kjenner du deg frem på. Og tenk på å ikke smitte andre, det er så kjipt :) (Fikk selv omgangssyke fra treningssenteret)

Jeg kjenner å på kroppen om hvor hardt jeg trener eller om jeg er veldig dårlig går jeg en tur for å få luft.

er heldig med at jeg nesten aldri er syk da :)

er noen ganger jeg trener når jeg er fyllesyk men blir ofte bedre av trening da :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha har selv trent når jeg er fyllesyk, temmelig redusert da men det gjør godt fordeom:p er tror jeg prøver å ta det litt rolig enda, feberen har ikke gitt seg enda ser jeg var bare en liten periode, men masse nyttig info å ta videre :) takker og bukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at så mange dager feber du har hatt, så mange dager bør du ha totalt fri fra trening. 2 dager feber, 2 dager fri fra trening, fra og med første feberfrie dag. Det bør ikke haste med trening, med mindre du er utøver og skal i form fort. Du har nok god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...